Jag sliter mitt hår...

... över frustration. Dels över Dina som känns knölig och konstig och dels över Cookie som vägrade kissa under promenaden på lunchen då jag hade som mest bråttom.

Har kört Dina nu två gånger då hon bara varit jobbig och känts orytmisk. Hon springer och kör med huvudet och skakar på det som en galning och är bara så okoncenterad. Trodde att det kunde bero på bettet och köpte ett nytt rakt bett (snart har jag alla bett man kan ha), för pengar jag inte har, men det blev ingen skillnad. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ska köra imorgon igen, hoppas att hon känns bättre då. Har märkt att hon verkar ha ont i ryggen igen nu också, men vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Massage och liniment är det enda jag kan åstadkomma.

Är hundvakt också, väldigt mysigt, men också ett stort ansvar. Cookie har ju haft lite svårt för att kissa under promenaderna här i Stockholm. Jag tror att det beror mycket på att det är för mycket saker som händer runt omkring henne, vilket gör att hon blir disträ. För så fort det kommer en människa, en hund, en buss, en cykel, en barnvagn eller något annat som låter så måste hon titta dit och vara nyfiken/rädd. Då hinns det liksom inte med att kissa med tanke på att detta händer hela tiden här. Så nu när jag var hemma på lunchen och gick med henne så kissade hon inte. Jag hoppas hoppas att hon klarar sig tills jag kommer hem igen. Vi får väl ta och gå en lång sväng med henne längs Årstaviken ikväll efter jobbet. Men där brukar det också komma mycket folk. Det bästa vore att åka med henne ut till skogen och gå där det är lugnt och fridfullt. Vet dock inte vart vi ska åka...

Så är ytterligare en helg till ända. I fredags slutade jag efter lunch och åkte och körde Dina. Efter det åkte jag hem och tog det lugnt och åt lite innan det var dags att bege sig. Jag skjutsade A till tåget och därefter åkte jag själv vidare mot Borlänge. Åkte dit för att se Tosca starta i ett poänglopp. Hade inga förhoppningar alls och blev väldigt glad när hon lyckades komma 2:a, och på ett väldigt bra sätt också. Kul! Nu startar hon igen den 1:a december. Hoppas att det går bra där också och att formen är på gång. Nu gäller det bara att komma med i lopp efter det.

Efter loppet åkte jag vidare hem till mamma och pappa för att sova där över natten. På lördagen var vi hem till min systers barn och grattade dem. Jag köpte en väska till den äldsta och en skiva samt en mysig halsduk till den yngre. Dom blev glada :) Sen åkte jag och pappa och fixade extraljus på min bil, så nu lyser det betydligt bättre än innan. Runt sjutiden åkte jag tillbaka till Stockholm, lagom tajmat för att kunna hämta A vid tåget igen.

Inatt vaknade jag med ångest över hur jag skulle hinna med hunden samtidigt som jag jobbar. Det har väl gått bra idag, men det blir stressigt och jag blir trött av att gå upp tidigare än vanligt. Men det är väldigt kul och mysigt också! Men jag tycker synd om henne som måste vara hemma så länge själv på dagarna. Men det är inte så mycket att göra åt.

För övrigt var det någon jävel som hade sparkat på det ena extraljuset så att det satt helt snett på morgonen när jag kom ut till bilen. Åh om jag fick veta vem som gjorde det. MORR!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Känner igen det med hundångest. Har två stackars hundar som jag har STÄNDIGT dåligt samvete för. Jag jobbar ju nästan alltid. Tack för kommentaren i min blogg förresten!

2006-11-22 @ 08:44:18
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Ayah Bayah

Klappa lilla cookivovvsingen från mig är du gulli.

2006-11-23 @ 07:52:11
Postat av: Mia

Det ska jag göra Kotten! ;)

2006-11-23 @ 08:10:43
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0