Lortgris..

Såhär fin var Monsieur när jag kom till stallet igår, han är verkligen en riktig lortgris! Åh vad roligt att mötas av något sånt här varje dag man kommer till stallet! Vart är solen? Kom nu, snälla :)

Hotellhelg!

Nu sitter jag på tåget på väg ner mot Axevalla och stochampionatshelgen! Jag och♥ ska bo på hotell och äta god hotellfrukost över helgen. Lyxigt!

Igår var vi till veterinären med Monsieur och jag tycker nog att det lät mer positivt än vad jag hade vågat hoppas på. Han blev behandlad i båda karpalsenskidorna fram och i höger bakkota. Nu ska han ta det lugnt i några veckor, och sedan får vi se om behandlingen gjort någon verkan. Jag hoppas verkligen! Tänk vad roligt om vi kunde hitta rätt!

Snart är de första två semesterveckorna slut och jag har redan ångest över att börja jobba igen. Det är verkligen underbart att vara ledig, det borde man få vara oftare. Sen tycker jag också att man ska införa sex timmars arbetsdag, det vore så mycket bättre för alla. Eller i alla fall för mig :)

Trevlig helg!

Tråååkigt!

Åh vad det är tråkigt att vara ensam hemma ibland. Nu är ett sådant tillfälle, tur att älsklingen kommer hem snart!

Igår fick jag besök av en av mina bästa vänner Catta. Mysigt och roligt! Hon sov över här och vi tog det bara lugnt på kvällen tillsammans med tv:n och en blåbärspaj som mamma bakat. Mycket gott! Synd att det blev lite kort bara och att jag hade tankarna på annat håll för mycket, men det blir fler gånger. Snart hoppas jag!

Har precis ätit en tallrik med knäckebröd och jordgubbar, det är så gott! Det är ingenting bra på tv heller, vilket gör mig ännu mer uttråkad! Har tittat på Fucking Åmål idag också, oj vad den var mycket bättre första gången man såg den. Det är ofta sådär med filmer man sett för många år sedan, att de inte alls är lika bra när man ser den nästa gång. Kanske får sluta med det. En film som jag tex aldrig skulle kunna se igen är "Den oändliga historien". Jag har ett sånt bra minne av den, så jag kan inte förstöra det :)

Just nu sitter jag och äter en påse Zoo i brist på annat. Kom hem nu snälla! ♥

Första semesterveckan!

Nu har snart en semestervecka gått, och givetvis har den gått mycket fortare än jag hade önskat. Men det har varit bra hittills även om det har varit många saker inplanerade som gör att tiden går ännu fortare.

Vi började lördagen med att fira att vår semester började med att äta frukost på Grand Hotell. En frukost för 635 kronor som innehöll bland annat en skål med bär för ca 100 kronor. Helt sjuka pengar men väldigt gott och väldigt lyxigt och något man måste unna sig ibland. Efter frukosten åkte vi hem till Sandviken för att hälsa på mina föräldrar samt lämna bilen på service. I Sandviken shoppade vi, gick ut på promenader med söta Cookie, tog det allmänt lugnt och träffade några kompisar.

Efter att vi hämtat bilen från service på måndagen så åkte vi vidare mot Borlänge för ett besök där. Jag råkade givetvis handla för mycket på Aubiose (hästaffär), men det är verkligen roligt att köpa nya hästprylar. Egentligen ska man bara gå in och köpa det man tänkt sig att köpa, och INTE ta en tur runt om i affären, det kan kosta mycket :) Mamma och pappa var också på besök i Borlänge så jag träffade såklart även dem. Vi avslutade deras besök med att fika underbart gott nere vid Anders föräldrars stuga nere i Torsång.

Redan på onsdag förmiddag åkte vi tillbaka till Stockholm eftersom akupunktören skulle komma och kika på hästarna. Dina kändes bra, förutom att hon är stum i ryggen (men det visste jag ju redan), så henne gjorde inte Monica så mycket med. Hon fick stå med ett elektroniskt magnettäcke bland annat. Monsieur hittade hon inget direkt fel på utan det var lite mer diffust. Det ska bli spännande att se vad veterinären säger i nästa vecka.

Torsdag. Jag skulle till tandläkaren med Monsieur på förmiddagen så jag åkte ut till stallet tidigt. Efter det stannade jag kvar i stallet eftersom mamma och pappa och besöket från Danmark ville komma ut till stallet och kika. För övrigt så gjorde inte tandläkarbesöket med Monsieur min tandläkarskräck mindre än tidigare.

På kvällen var det dags för Metallica-konsert. Jag köpte biljetter till Anders i present när han fyllde år och det var en lyckad present både enligt honom och mig. Konserten var bra och det känns stort att ha sett Metallica live, de är verkligen proffsiga. När vi kom hem från konserten tog jag en varm varm dusch eftersom jag var frussen, medan ♥ tog en tur med Cookie som vi var hundpiga åt. Efter detta åt vi lite av varje eftersom båda var hungriga, bland annat jordgubbar, ost och kex och lite After Eight. Mums!

Idag har båda hästarna blivit skodda och för ett tag sedan var mamma och pappa här och hämtade hem Cookie igen. För mig hade hon gärna fått stanna kvar några dagar till!

Nu är det nära!

Nu är det bara två arbetsdagar kvar till semester, underbart!

Det kommer att bli fullt upp på semestern, framförallt med hästarna. Det ska bli massage, akupunktur, tandläkare samt veterinär, så vi kommer att ha saker att göra :) Hoppas på något positivt med Monsieur, vill inte höra att det inte finns något att göra åt eller att prognosen är väldigt dålig, då blir jag deppig!

Dina startade på Mantorp i måndags och blev sexa efter ett väldigt struligt lopp där hon blev störd tre gånger i ett kortlopp på 1640 meter. Får verkligen vara glad att hon fick pengar (2000 kr) med tanke på hur loppet blev, samt att hon gick bra till slut. Hon sprang nytt rekord också, 1.15,7 på kort distans, autostart.

I går när jag var till stallet var hon lite svullen i senan på båda frambenen, alldeles nedanför framknäet. Det känns ju lite oroväckande såklart. Idag när jag var där tyckte jag dock att svullnaden var något mindre, får hoppas att det inte är något allvarligt! Hon ska få vila helt nu i en vecka, och sedan ska jag köra lätt och se hur det känns.

Usch vad dåligt det är på TV på sommaren, helt otroligt. Det kanske är nu man borde gå med i nån sån där club där man kan hyra hur många filmer man vill för en fast summa i månaden. Om det inte vore för att jag är så dålig på att se film på kvällen, jag somnar direkt! Har jag tur hinner jag se halva filmen... På helgerna brukar vi titta på hyrfilmer på morgonen när vi vaknar istället. Lagom roligt, men ganska mysigt ändå. Då får jag iaf se filmen :)

Sista veckan på jobbet...

... innan två veckors semester! ÅH VAD SKÖNT! Jag längtar redan!

Imorgon är det kortdag för min del eftersom Dina ska starta på Mantorp. Jag går efter lunch imorgon och sen börjar vi resan mot Mantorp senast klockan 14 om allt går enligt planerna. Hon startar i lopp tre och har bricka nummer tre. Det ska bli spännande att se hur det går med tanke på att hon var så duktig sist. Jag ber till Gud att hon inte får dödens bara, det vore verkligen förädande.

Det har varit så skönt med helg. Att äntligen få sova ut och slippa höra väckarklockan klockan 06:00 varje morgon. Imorse hade jag ställt klockan på 09:00 eftersom jag inte ville vakna senare än det. Dock brukar jag alltid vakna runt halv åtta på helgerna, men imorse hade jag inte en tanke på att vakna när klockan ringde 09:00. Skönt!

Älsklingen är iväg och jobbar och jag har precis kommit ut från duschen. Ska nog snart ta och fixa några jordgubbar att äta, det är så himla gott! Jag tycker att man ska passa på att äta det så ofta man kan på sommaren, för det är då jordgubbarna är godast.