Första semesterveckan!

Nu har snart en semestervecka gått, och givetvis har den gått mycket fortare än jag hade önskat. Men det har varit bra hittills även om det har varit många saker inplanerade som gör att tiden går ännu fortare.

Vi började lördagen med att fira att vår semester började med att äta frukost på Grand Hotell. En frukost för 635 kronor som innehöll bland annat en skål med bär för ca 100 kronor. Helt sjuka pengar men väldigt gott och väldigt lyxigt och något man måste unna sig ibland. Efter frukosten åkte vi hem till Sandviken för att hälsa på mina föräldrar samt lämna bilen på service. I Sandviken shoppade vi, gick ut på promenader med söta Cookie, tog det allmänt lugnt och träffade några kompisar.

Efter att vi hämtat bilen från service på måndagen så åkte vi vidare mot Borlänge för ett besök där. Jag råkade givetvis handla för mycket på Aubiose (hästaffär), men det är verkligen roligt att köpa nya hästprylar. Egentligen ska man bara gå in och köpa det man tänkt sig att köpa, och INTE ta en tur runt om i affären, det kan kosta mycket :) Mamma och pappa var också på besök i Borlänge så jag träffade såklart även dem. Vi avslutade deras besök med att fika underbart gott nere vid Anders föräldrars stuga nere i Torsång.

Redan på onsdag förmiddag åkte vi tillbaka till Stockholm eftersom akupunktören skulle komma och kika på hästarna. Dina kändes bra, förutom att hon är stum i ryggen (men det visste jag ju redan), så henne gjorde inte Monica så mycket med. Hon fick stå med ett elektroniskt magnettäcke bland annat. Monsieur hittade hon inget direkt fel på utan det var lite mer diffust. Det ska bli spännande att se vad veterinären säger i nästa vecka.

Torsdag. Jag skulle till tandläkaren med Monsieur på förmiddagen så jag åkte ut till stallet tidigt. Efter det stannade jag kvar i stallet eftersom mamma och pappa och besöket från Danmark ville komma ut till stallet och kika. För övrigt så gjorde inte tandläkarbesöket med Monsieur min tandläkarskräck mindre än tidigare.

På kvällen var det dags för Metallica-konsert. Jag köpte biljetter till Anders i present när han fyllde år och det var en lyckad present både enligt honom och mig. Konserten var bra och det känns stort att ha sett Metallica live, de är verkligen proffsiga. När vi kom hem från konserten tog jag en varm varm dusch eftersom jag var frussen, medan ♥ tog en tur med Cookie som vi var hundpiga åt. Efter detta åt vi lite av varje eftersom båda var hungriga, bland annat jordgubbar, ost och kex och lite After Eight. Mums!

Idag har båda hästarna blivit skodda och för ett tag sedan var mamma och pappa här och hämtade hem Cookie igen. För mig hade hon gärna fått stanna kvar några dagar till!

image47

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Åhh, vilken lyxfrukost! Härligt att kunna göra sådant ibland. Det smakar verkligen mer när man vet att det är dyrt oxå hihi ;-)

2007-07-13 @ 23:02:48
Postat av: Mia

Sandrah: Ja det gör det verkligen :) Man får verkligen inte börja tänka i tankegångarna "Tänk vad mycket frukost vi kunnat köpa själv för 600 kronor..." :)

2007-07-13 @ 23:07:13
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Sandrah

Nej så får man inte tänka, då blir man nog knäpp till slut :) En lyx är en lyx och den ska vara dyyyyr :P

2007-07-13 @ 23:50:14
Postat av: Annette

SEXHUNDRATRETTIOFEM SPÄNN!!?
Du borde ju ha en god man som ser efter dig, för Guds skull!

2007-07-16 @ 13:10:53
Postat av: Mia

Annette: Det är ju precis det jag har, HAHAHA! :)

2007-07-17 @ 08:53:13
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0