Fynda Redken på lookfantastic.com

Dessa fyra flaskor från Redken har jag fyndat från
www.lookfantastic.com. Fick dessutom med de tre etuierna som skymtar till vänster längst ner i bilden. Perfekt för små prylar och dessutom riktigt fina.

Fick två flaskor schampo, ett balsam, en stylingprodukt och de tre etuierna för 500 kr inkl frakt. Hade man köpt detta i Sverige hade det kostat betydligt mer. Som att handla på REA till halva priset ungefär :)

KRAM

Semester i Hammarby Sjöstad

Har ju glömt att visa er korten från vår semesterdag i Hammarby Sjöstad. Det låter som om det är värsta utflykten för oss, men det är så nära att vi kan gå dit :) Men det är väldigt mysigt och vi har faktiskt inte utforskat stadsdelen så mycket. Vädret var fint och vi gick längs bryggorna...

Vi åt lunch på en mysig restaurang med utsikt över vattnet och maten var riktigt bra. Tyvärr minns jag inte vad stället hette...

När vi kom utanför min favoritblomsteraffär Magnolia som tyvärr hade semesterstängt så blåste det såhär mycket...

Sedan avslutade vi vår tripp med en glass sittandes på en brygga. Jag fick choklad på flera olika ställen på klänningen och Kompis var lagom uttråkad :) Dock kunde han ibland sysselsätta sig med att titta på änder eller på folk som gick förbi :)

Åh vad jag längtar tillbaka när jag ser de här bilderna. Semester är verkligen toppen, men som tur är så har jag en vecka till i augusti, jag längtar redan!

I tisdags startade Dina på Jägersro, hon blev tyvärr först utan pengar men gick i mål på ett fint sätt och på en bra tid för att ha varit borta så länge. Idag startade Tosca i ett lopp på Bergsåker och blev trea bakom två riktigt bra hästar, så hon var väldigt duktig. Kul!

Nej nu är det snart dags att hoppa i sängen!

Världens bästa hundar!

♥ ♥ ♥

En mysig kväll på balkongen

Så här mysigt kan man ha det på balkongen en sommarkväll i juli!

Regnet smattrade mot markisen och både jag, älsklingen och båda vovvarna var samlade ute på balkongen i går kväll. Mycket mysigt och så skönt att sitta och bara vara, även om jag blir rastlös efter ett tag :)

Idag har vi inte gjort många knop, det är ju trots allt sista dagen innan jag börjar jobba imorgon. Vi har varit på promenader med hundarna, varit och tittat på ett hus, tvättat och bara softat. Nu är älsklingen och jobbar och jag sitter och tittar på Walk the line på TV. Den verkar rätt bra faktiskt så jag hoppas att jag håller mig vaken till den slutar, jag har ju trots allt blivit en nattuggla nu på semestern. Det bådar dock inte så gott när klockan ringer 05:30 imorgon bitti :)

Favoritlack!

Här har ni mitt favoritlack från Make Up Store. Det är rosa och väldigt somrigt tycker jag. Nagellacket heter Kerstin och jag har för mig att det kostade någonstans runt 130 kr.

Nu ska vi åka och titta på hus!

Sommar på balkongen

Nu har jag äntligen planterat och gjort klar balkongen för sommaren! Blir irriterad på mig själv att jag inte tagit tag i detta tidigare, men det har hela tiden varit något i vägen. Men nu är det äntligen klart som sagt och såhär blev resultatet.

Jag vet tyvärr inte vad alla blommorna heter, men det är bland annat pelargoner (favoriten!), lavendel, timjan och daggsalvia.

Lyktorna fick vara med i år igen...

"Blomman för dagen" som ska slingra sig längs spaljén och Kompis som hittat sin plats i bakgrunden...

De nya fåtöljerna i konstrotting som vi köpt på Mio...

Idag har vi varit i Hammarby Sjöstad och strosat runt. Åt bland annat lunch på ett mysigt ställe med utsikt mot vattnet och sedan en varsin glass på en brygga. Kompis var med och var så duktig så :)

Snart ska vi göra en blåbärspaj och sedan åka ut en sväng med bilen och göra lite ärenden. Ha en bra kväll i solen så hörs vi!

KRAM

Fjäderholmarna

Igår hade vi som sagt en mycket mysig dag ute på Fjäderholmarna. Vi tog båten från Nybrokajen och den tog inte mer än dryga 20 minuter med en mellanlandning vid Nacka Strand. Fjäderholmarna är en mysig liten ö där man möts av restaurangen Rökeriet som har en fin uteservering. Det finns även gott om bryggor, båtar, små butiker och glass :) Jag blev helt kär i en kanna från keramikern Åsa Falkenbert, men tyvärr var den lite för dyr för min plånbok just nu. Kanske senare?! :)

På våg ut med båten...

Mellanlandning vid Nacka strand...

Mysig vy med restaurangen Rökeriet och dess uteservering i bakgrunden...

Här på bryggan satt vi och åt vår picknick...

Här är en till som var lite sugen på vår picknick :)

Dessa vackra svanar gillade också Fjäderholmarna...

Små butiker med olika sorters hantverk hade öppet...

Diskotrasan!

Sigge vid vattnet...

På Fjäderholmarna har även Mackmyra whisky sitt lager...

Nu var det dags att åka hem igen...

Och nu är det dags för mig att gå ut på balkongen och plantera sommarblommorna som jag äntligen köpt! Anledningen till förseningen är att maj var lite väl tidigt, början på juni regnade bort, och sedan två veckors semester då vi inte varit hemma. Men bättre sent än aldrig :)

Vi hörs!

Lite av sommarens goda

Godnatt och sov gott! Bilder från dagens tripp kommer imorgon ♥

Vackra pioner i vacker vas

Idag har vi haft en toppendag ute på Fjäderholmarna tillsammans med Anders syster Linda och hennes son Sigge. Solen har skinit mestadels varvat med lite moln titt som tätt. Helt perfekt enligt mig med andra ord :)

Har tagit många kort med nya kameran också som kommer i ett inlägg lite senare. Men kan lätt tro att jag är djurfotograf när jag är ute med kameran i högsta hugg, ni får se själva snart :P

Dessa vackra pioner köpte jag med mig hem från Hötorget tillsammans med bigaråer och jordgubbar. Ni skymtar även min nya Iittala Alvar Aalto-vas som jag fyndade på outlet i Insjön under vår första semestervecka.

Kramar!

Semester part II

Vi började med att mellanlanda hemma en natt för att tvätta och packa om våra IKEA-kassar (ja vi har faktiskt dem istället för resväskor :P Inte så snyggt kanske, men väldigt praktiskt och de rymmer MYCKET ;)...).

På måndag morgon började vår resa ner till Göteborg till Martin, Sheyda och lilla Frank, 7 veckor gammal. Deras relativt nyköpta hus var otroligt fint och man kunde inte annat än trivas där. Vi fick vårt eget sovrum med egen toalett och dusch, jättelyxigt! Dagarna i Göteborg innehöll fotbollsmatch mellan Elfsborg (där Martin spelar) och Örgryte, shopping, ett besök på
Gunnebo slott, massor av god mat och de bästa vännerna. TACK Martin och Sheyda för att ni är så otroligt gästvänliga, vi hade det toppen!

På torsdag morgon fortsatte resan till Fjällbacka för att träffa Martin och Madde. Tyvärr hade vi otur med vädret och det regnade en hel del. Men det stoppade oss inte och mestadels var det faktiskt uppehåll när vi spatserade runt bland båtar och bodar. Vi besökte Smögen, Kungshamn, Strömstad, Grebbestad och självklart Fjällbacka.

Vi var även i Trollhättan där Maddes föräldrar bor. Där åt vi på restaurangen Butler's och jag åt en så otroligt god pizza! Mums! Innan restaurangbesöket var vi och tittade på slussarna vid Göta Kanal.

I Fjällbacka tittade vi blanda annat på hällristningar samt gick i klyftan där Ronja Rövadotter spelades in. Det var otroligt roligt och en extra effekt blev det när det regnade.

Gummistövlar och paraply, det finns inget dåligt väder...

Självklart testade jag att skrika, ingenting hände :P

Och så utsikten på toppen av berget över Fjällbacka, vackert!

Tack också till Martin och Madde och Martins föräldrar för att de lät oss bo hemma hos dem :) Vi kommer gärna tillbaka!!

Direkt när vi kom till Stockholm på lördag eftermiddag började solen lysa :) Sammanfattningsvis kan jag säga att hela veckan var helt underbart rolig och jag skulle gärna göra det igen snart! KRAM

Snart är den min!

Nu är jag tillbaka från en veckas semester i Göteborg och senare Fjällbacka. Har haft det toppenbra tillsammans med älsklingen och underbara vänner! TACK alla inblandade för att ni förgyllde vår vecka! ♥

Imorgon ska vi åka och titta på ett hus, mest för skojs skull, men man vet aldrig :) På måndag ska jag åka och köpa denna och sedan ska det fotograferas :) :) Det är en Nikon D5000 med ett 18-105 mm objektiv. Jag måste bara lära mig hur man använder den först haha! Jag längtar!

Semester part I

Semestern har så här långt varit underbar. Fint väder och lata dagar, precis som det ska vara. Har förvisso varit duktig och sprungit några gånger också, men annars mest tagit det lugnt. Vi har varit i Borlänge hos Anders föräldrar och nu är vi i Sandviken hos mina.

Borlänge bjöd på båttur, bad, shopping och en tur till Bäsna trädgård. Sandviken har hittills bjudit på bad med hundarna, en stor mjukglass med saltlakritsströssel, en tur ut till stugan, snart grillning och filmen Seven Pounds med Will Smith. Angående filmen så har jag och A redan sett den, men jag rekommenderade den varmt till mamma och pappa, och nu har vi alltså hyrt den här. En otroligt bra film, se den!

I morgon ska jag träffa Catta för lite shopping och lunch inne i Gävle och på kvällen träffar vi troligtvis P. Sedan bär det snart tillbaka till Stockholm för lite tvätt och ompackning innan nästa äventyr tar vid.

Funderar förresten på att lösenordsskydda bloggen. Så om du fortfarande har lust att läsa så hojta till här med din mailadress.