Fjäderholmarna

Igår hade vi som sagt en mycket mysig dag ute på Fjäderholmarna. Vi tog båten från Nybrokajen och den tog inte mer än dryga 20 minuter med en mellanlandning vid Nacka Strand. Fjäderholmarna är en mysig liten ö där man möts av restaurangen Rökeriet som har en fin uteservering. Det finns även gott om bryggor, båtar, små butiker och glass :) Jag blev helt kär i en kanna från keramikern Åsa Falkenbert, men tyvärr var den lite för dyr för min plånbok just nu. Kanske senare?! :)


På våg ut med båten...


Mellanlandning vid Nacka strand...


Mysig vy med restaurangen Rökeriet och dess uteservering i bakgrunden...


Här på bryggan satt vi och åt vår picknick...


Här är en till som var lite sugen på vår picknick :)


Dessa vackra svanar gillade också Fjäderholmarna...


Små butiker med olika sorters hantverk hade öppet...


Diskotrasan!


Sigge vid vattnet...


På Fjäderholmarna har även Mackmyra whisky sitt lager...


Nu var det dags att åka hem igen...

Och nu är det dags för mig att gå ut på balkongen och plantera sommarblommorna som jag äntligen köpt! Anledningen till förseningen är att maj var lite väl tidigt, början på juni regnade bort, och sedan två veckors semester då vi inte varit hemma. Men bättre sent än aldrig :)

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Tosca

Hej! Hittade in av en slump. Vilka fina bilder!

Kanske du ska komma hem o fota Klump o Tosca, jag skulle vilja ha en svartvit liten fondväggtapet på dem när de galopperar iväg mycket vilt så att leran spritar. Går det tror du? Kramar från Linda

2009-07-20 @ 08:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0