Snö och kallt, brrr!

Usch vad kallt och tråkigt det är ute nu. Nu skiner förvisso solen, men det är ändå kallt, kallt kallt.
Nu var det några dagar sedan jag skrev blogg igen. Har märkt att det mest blir när man är hemma och är ledig, och inte så mycket under vardagarna. Då finns det så lite tid över efter jobbet, mat osv.

Är det någon mer än jag, framförallt ni som jobbar kanske, som tycker att lunchen är så himla jobbig. Nu syftar jag alltså på maten, inte på själva lunchen i sig. Jag som är så kräsen tycker i alla fall att det är jättejobbigt. Jag har väldigt svårt för att ta med mig matlåda och värma i micron, det är helt enkelt inte gott. Det finns väldigt få saker som jag kan tycka är goda efter att ha värmt i micron, bland annat pannkaka och spaghetti och köttfärssås. Men man kan ju inte äta det varje dag. Skulle vara pannkaka då.

Så oftast äter jag något i stil med fil och flingor eller sån där färdig BOB-gröt. Hur kul och nyttigt är det egentligen? Fasen att man inte hade lite närmare hem, så att man kunde åka hem på lunchen och laga riktig mat. Det gör jag ibland, men det blir så himla stressigt.

Idag står hästarna inne i stallet. Alla hästar utom en är sommarskodda, och skulle nog halka och slå sig på väg ut till hagen. Fasen också, ska jag behöver sko om igen nu? Jag har VERKLIGEN inte råd. Och då menar jag verkligen inte.

Åh, jag blir så torr om händerna på vintern. Spelar ingen roll hur mycket jag smörjer mig. När jag sen tvättar händerna är det lika igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Någon som har ett bra förslag?

Mycket klag i den här bloggen, så det är nog bäst att jag slutar här.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Olavzahra

I like your website alot...its lots of fun...

2009-03-23 @ 13:42:24
URL: http://olavzahra.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0