Varför?

Varför blev det ett helt annat typsnitt på föregående inlägg för? Jag förstår verkligen inte. Och jag tycker mig ändå ha hyfsad kunskap om detta med datorer. Jag har i och för sig inte ens försökt lista ut vad som är fel. Men eftersom jag har ändrat i mallen så borde det inte ha ändrat tillbaka sig. Eller det kanske det har?
Vi får väl se vad det blir för typsnitt på detta inlägg...

Idag har jag varit på kurs med jobbet hela dagen. Vi hade en uppföljning av en kurs med ett väldigt fyndigt namn, nämligen SeKunden. Hade det inte varit för att kursledaren är väldigt bra så hade det känts som mycket trams och upprepning. Mycket av det som sägs är i och för sig bra och vettigt, men det känns så självklart på något sätt. Det där med service liksom. Antar att jag kanske är ganska så serviceinriktad på jobbet ändå. Det var väldigt god mat där också, det är tydligen någon tv-kock som jobbar på värdshuset. Långbro värdshus.

Igår hade jag halva dagen ledigt eftersom kiropraktorn skulle komma och titta på Dina. Det gick bra och hon skötte sig exemplariskt. Hon är så rolig min lilla dam, så olika från dag till dag. Tjejigt! Släppte in en ny häst i hagen också. Det gick sådär. Dina jagade den stackars nya hästen som en galning så fort hon kom i närheten av Flash, som hon helt plötsligt blev bästis med. Hon gick som en vakthund max tre decimeter från henne hela tiden. Så nu ska inte den nya hästen gå i hagen längre. Man borde förresten ha haldagar lediga oftare! Det är verkligen skönt!

Jag bakade förresten bröd i söndags. Eller jag försökte i varje fall. Det blev dock ett litet missöde. Jag glömde att degen skulle jäsa två gånger, så direkt när jag hade format brödet ställde jag in dem i ugnen, något som jag såhär i efterhand inte skulle ha gjort. Det hade nog varit bättre om jag hade glömt bort den första jäsningen. Nu blev brödet väldigt tungt och oporöst. Men det gick och äta ändå, var faktiskt riktigt gott tillsammans med ost och varm choklad.

Nu är det dags att gå och göra sig i ordning inför kvällen. Hade precis tänkt skriva "Nej, nu är det dags att gå och göra sig i ordning inför kvällen", men fick lära mig idag på kursen att man inte ska använda ordet  "nej" bara sådär hur som helst. Titta, någonting lärde jag mig!

PS: Är det någon som vet om man kan få in smileys i denna blogg? Jag saknar dem.. och det känns lite fånigt att göra såhär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0