Borlänge...


Just precis! Det är i Borlänge jag håller hus just nu. A och hans föräldrar är iväg och målar medan jag snart ska bege mig till Kupolen för att kika lite där. Kommer troligtvis knappt att våga handla något med tanke på att jag inte vet hur mycket pengar jag kommer att ha kvar att röra mig med den här månaden. Men något billigt och bra ska man väl kunna hitta åtminstone.

Igår startade Tosca på Rommetravet, och det gick som vanligt på Romme, dåligt. Hon fick en perfekt resa i andra ytter, men när hon skulle ta sig loss i sista sväng var det hästar ivägen och hon fick backa sig sist. Då tappade hon flera längder och slutade sexa i mål, först utan pengar. Så nu har hon ynka 60 startpoäng kvar, vilket betyder att hon kommer att få väldigt svårt att komma med i nästa lopp. Surt sa katten!

Igår var jag till jobbet igen. Vi skulle iväg på studiebesök till Kista studentbostäder. Det var trevligt! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där som student. Tänk er, dom bor precis över en jättestor galleria. De studenter som bor där lär inte ha många kronor kvar när nästa CSN kommer. När det var dags för lunch där så avvek jag. Allt för att hinna iväg mot Borlänge så fort som möjligt. Vet inte riktigt när vi kom iväg, men i skaplig tid  i alla fall. Stannade efter vägen och åt en lagom god stekkorv med pommes frittes på ett väldigt underligt ställe med väldigt underlig inredning. Men jag tror bergis att de som äger stället tycker att det är jättefint. Det blir inga fler stopp för oss där iaf, det kan jag då skriva under på.

När vi åkte från Stockholm var det världens kö på Essingeleden söderut, det hade tydligen skett en olycka nästan vid infarten mot Årsta. Usch, jag har sett alldeles för mycket olyckor den senaste tiden. Det är därför jag själv börjat köra som världens mes också. Utom när jag har bråttom då. Men heller än mes än död.

Imorgon hoppas jag att vi kan ta en sväng förbi mamma och pappa på hemvägen. Det är alltid lika trevligt, särskilt nu när dom har världens sötaste vovve hemma också.

Nej nu öppnar Kupolen snart och det är dags att ge sig iväg!

Vi hörs!

PS: Om det är någon som läser detta så får ni gärna säga hej. Så att jag vet om det överhuvudtaget är någon vits med att skriva blogg på internet. Annars kan jag ju lika gärna köpa en pappersdagbok och ha hemma i byrålådan. Tack!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej kompis!!

Läste för första gången nu.. =o) Hoppas allt är bra med dig..

Kram

2006-10-30 @ 02:43:27
Postat av: Tjolas

Mia Mia Mia... jag länkade och så ba... när ska du lägga ner travet? :p

2006-11-01 @ 09:17:43
URL: http://tjolas.blogg.se
Postat av: Tjolas

Aldrig att jag börjar med sådant trams! :p
Haha, ja men klart det är så förstår du väl! Konstigt nog har ju inte du någon Tomas. :p

2006-11-01 @ 18:56:20
URL: http://tjolas.blogg.se
Postat av: Hanna

Min syrra bor där!!

2006-11-05 @ 18:23:48
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: ..........

jag läser :)

2007-06-26 @ 22:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0