Hemma idag igen...


Ytterligare en dag hemma från jobbet, lite krasslig. Jag är egentligen inte jättesjuk, men min hals känns verkligen inte som den ska och jag kan nästan inte andas ut utan att det känns som om jag bara vill hosta. Jobbigt! Känner inte att jag vill sitta på jobbet och prata massor i telefon som det känns nu. Vi får se hur jag känner mig imorgon bitti när jag vaknar.

Idag har även A varit hemma med mig, mysigt. Han var ledig idag på dagen eftersom han jobbar ikväll på Solvalla. Ska snart åka och hämta honom.

Har inte gjort sådär väldigt mycket idag. Vaknade vid nio och gick upp och gjorde i ordning min dagliga mannagrynsgröt. Det är verkligen gott! Sen började vi titta på filmen "Fun with Dick and Jane", den var sådär lagom rolig. Orkade inte riktigt titta sådär jätteseriöst om jag ska vara ärlig. A tittade mer noga, och han sa att den fick en trea av fem möjliga. Inte så jättebra betyg med andra ord, inte dåligt heller i och för sig.

Sen lagade vi lite hederlig husmanskost, stuvade makaroner och falukorv. Gott! Det är något jag alltid föreslår när vi inte vet vad vi ska äta. Det, spaghetti och köttfärssås eller pannkaka. Jag är verkligen svensk.

Hade hoppats att kiropraktorn hade haft tid att titta på Dina idag också, men det hade han inte. Så nu kommer han inte förrän om knappt två veckor, så hon får vila fram tills dess. Då kanske pappa hinner hjälpa mig att sätta på lyktor på vagnen också, så att jag ser något i mörkret där ute på landet. Tur att jag får lyktor, annars skulle jag vara så mörkrädd.

Så vad har i övrigt hänt med hästarna. Monsieur blev behandlad i båda sina framknän idag och kommer att ta det lugnt i 10 dagar framåt. Tosca ska starta på fredag på Rommetravet, så jag och A styr kosan ditåt samma dag. Spännande, det var ett tag sen nu. I mitten av juni startade hon sist. Sen antar jag att vi blir kvar i Borlänge resten av helgen. Förhoppningsvis kanske vi åker förbi mamma och pappa på vägen tillbaka till Stockholm och hälsar på dem och söta lilla Cookie. Det finns ingen så söt och snäll hund som henne, inte nu längre i alla fall.

Ska försöka lägga in en bild på henne här. Det får bli slutet på den här bloggen. Vi ses!

Söta, snälla Cookie.
Underbar, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0