Vi provar igen...

Hej hej!

Nu provar jag igen. Jag startade en annan blogg på en annan bloggsida för bra länge sedan: http://ardulycklignu.blogspot.com/ och som ni ser blev det inte mycket mer med det. Men nu såhär när jag är hemma och är sjuk fick jag för mig att jag ville blogga igen. Lustigt nog har jag för mig att jag var hemma och var sjuk förra gången jag skrev bloggen ovan också. Vi får hoppas på mer än ett inlägg i denna.

Igår var jag trots väldigt ont i halsen till Karlstad för att titta på när en av mina andelshästar skulle starta på Färjestadstravet. Det gick inte alls bra och resan hem var inte särskilt rolig. Tack och lov så slapp jag köra bilen själv utan kunde bara åka med och sitta och halvsova i baksätet.

När vi kom tillbaka till "vårt" stall mitt i natten gick jag in för att säga hej till min lilla dam. Hon hade det lortigaste täcket jag någonsin sett. Förstår inte hur man kan lorta ner saker så mycket som hon. Kan det verkligen vara skönt? Måste nog pallra mig till stallet ikväll trots att jag inte mår bra. Måste se så att allt står rätt till, hon är ju nyskodd också, så snart kan vi ut på en premiärtur med vagnen igen. Hon kan inte ha blivit körd på nästan 1,5 månad nu. Tiden går fort. Men det känns som om jag har haft henne längre än drygt 2,5 månader, trots att det bara är så kort tid.

Nog pratat om hästar. I morse vaknade jag av klockan 06:10, kände mig inte alltför kry och bestämde mig för att vara hemma från jobbet. Efter att A kilat iväg till jobbet somnade jag om och sov ända till kvart i elva. Det var en mycket välbehövlig sömn och jag känner mig redan piggare. När jag klivit upp ur sängen gjorde jag i ordning frukost, Skogaholmslimpa med ost och Oboy. Det var inte så gott som jag hoppats, det ska vara Mattes limpa för att bli bra! Sedan dess har jag pysslat klart lite i badrummet och ställt i ordning allt klart i vårt nya badrumsskåp. Som för övrigt sitter så högt upp på väggen att vi måste ha en pall för att kunna se vad som finns i skåpet. Pallen köpte vi på IKEA och målade vit. Den blev fin, synd bara att den är en aningens för stor för vårt lilla badrum, men det får gå. Det är onekligen mycket bättre där inne nu utan det stora skåpet som stod på golvet och tog plats.

Sen har jag även satt upp fyra små tavlor i hallen. Jag tycker att det blev fint, hoppas att A håller med. Kanske kommer upp någon bild sen, vem vet...

Just nu sitter jag här och bloggar samtidigt som jag tittar på Bridget Jones dagbok. De filmerna är verkligen klockrena och kan få vem som helst att må bra. Särskilt om man är tjej skulle jag tro. För vem känner inte igen sig där?

Vi får se om jag orkar plocka lite mer i lägenheten senare, det är verkligen nödvändigt.

Nu ska jag kika vidare, hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0