Dina blir ridhäst!

Nåja, förhoppningsvis inte än. Men jag fick hjälp utav Sara och Jenny idag med att prova att rida på Dina. Enligt tränaren var hon inte riden tidigare, men Jenny som red, tyckte att det kändes som om hon varit det tidigare. Hon skötte sig i alla fall väldigt bra och var jätteduktig! Skönt! Så inom snar framtid hoppas jag att jag kan börja ridträna henne också, tror jag skulle vara väldigt nyttigt.

Igår när jag hade kört gick jag en sväng med henne så att hon skulle få beta. Hon såg ut att trivas alldeles förträffligt med att gå runt och beta och vara nyfiken om vartannat. Rätt vad det är så lägger hon sig ner i gräset och börjar rulla, trots att jag står en meter ifrån och håller henne i grimskaftet. Hon var så söt, jag stod där och försökte få upp henne medan hon glatt rullade vidare. Det måste ju betyda att hon trivs och att hon litar på mig iaf :)

Nu är startlistorna klara till V75 på Romme också. Tosca startar i Klass II-försöket och fick bricka 12. I stort sett det sämsta utgångsläget man kan få. Dock tyckte inte Anders att motståndet verkade övermäktigt, och vi får bara hoppas att hon får en bra rygg att gå i in till upploppet. Får hon det kan vad som helst hända!

Imorgon startar Dina på Mantorp. Anders kan tyvärr inte följa med, så det blir jag och Ellinor som åker ner. Vi får se om jag vågar köra bilen själv eller om jag överlåter det till henne. Hade gärna haft älsklingen med, det hade känts tryggare, men det får gå ändå. Hon står ju på tillägg även denna gång, så förhoppningarna kan inte vara stora tyvärr. Får hon pengar är jag överlycklig! Vi har iaf tränat lite hårdare de senaste två veckorna, får se om det har givit något resultat. Hoppas!

Vad skönt det ska bli med långhelg nu, jag behöver verkligen det! Mamma och pappa kommer ner också och hälsar på, så himla mysigt. Jag saknar dem verkligen och skulle mer än gärna bo närmare dem.

Nu ska jag springa ut i tvättstugan innan jag ska kika lite på den roliga filmen "Hur man blir av med en kille på 10 dagar". Det är nog en typisk tjejfilm tror jag, eller vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Annette

Så trist loppet blev kört igår då! Nya tag och anmälningar. Vi ser fram emot nästa lopp.

2007-04-03 @ 11:36:43
URL: http://conversationpiece.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0