En liten uppdatering...

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev här. Inte jättelänge kanske, men tillräckligt enligt vissa :)

Det har hänt lite saker på sistone. Bland annat har jag ju varit och hämtat hem vackre Monsieur. Resan gick jättebra och han stod som ett ljus i transporten hela tiden. Sen han kom i lördags har jag inte gjort så jättemycket med honom mer än borstning och en kortare promenad. Jag gjorde dock misstaget att gå med honom längs slingan medan de andra hästarna var ute i hagen. Det gick bra så länge ingen häst var i närheten, men när det gjorde det visade han att han var hingst. Man märker verkligen hur svag man egentligen är i de lägena.

Jag som inte har någon vana med hingstar tycker givetvis att det är lite läskigt när man känner att man inte riktigt har kontroll över situationen. Med anledning av detta och att Monsieur är väldigt mycket uppe i det blå, så har vi bestämt oss för att kastrera honom. Detta kommer att ske redan nästa torsdag, och jag hoppas att han blir en snäll och lugn valack så fort som möljigt :)

Idag har jag också anmält Dina till B-lopp på Örebro på lördag. Efter att ha anmält hej vilt till massa olika lopp har jag nu gett upp hoppet att komma med med mina futtiga 50 poäng. Så nu hoppas jag på att hon får bra spår och dåligt motstånd på lördag haha. Nu är det dags att hon får lite flyt med sina lopp tycker jag! Vem vet, efter att Tosca vann ett B-lopp har karriären bara gått uppåt, jag hoppas på ett liknande scenario här...

Apropå Tosca så ska hon starta på Åby nu på lördag. Hon startar i en klass II-final med 200 000 kr i första pris. Helt otroligt mycket pengar. Dock kommer vi inte att åka dit och titta eftersom det är en väldigt lång resa och därför att Dina ska gå sitt B-lopp. Men vi kommer givetvis hålla våra tummar så att de vitnar här hemma!

♥ och jag har dessutom börjat veckohandla. Så varje söndag (varje och varje, i söndags och söndagen före det) handlar vi nu så att vi har mat för hela veckan. Verkligen skönt faktiskt! Har tyckt så synd om Anders när han varit tvungen att gå och handla så ofta tidigare, men nu slipper han det! Så jag hoppas att det här är en trand som håller i sig!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack för uppdateringen! Lycka till på Lördag med bägge pållarna!

2007-04-18 @ 21:43:45
URL: http://somi.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0