Jag blir så arg!

När ska jag sluta ha otur med hur Dinas lopp utformar sig. Igår var hon givetvis med i det överlägset snabbaste b-loppet av sju möjliga. Första 500 går på 1.11.0 och första 1000 på 1.14.0. Sluttiden på vinnaren blir 1.15.5. Den hästen kunde ju för f-n lika gärna ha startat på V75 och vunnit! Men nejdå, den är istället med i Dinas b-lopp! B-LOPP!! Jag blir så arg!

Till råga på allt hamnar Dina givetvis också i dödens och får gå där hela loppet. Hon blir oplacerad på finfina tiden 1.17.3. Hör själva. Oplacerad i ett b-lopp på 1.17.3! Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Troligtvis det sistnämnda. Usch och fy! När är det vår tur att få ha lite flyt i loppet? Snälla snart! Om hon nu kommer med i något mer lopp... .bläää!

Här kommer i alla fall en bild på min vackra springare...

image38

Tosca gick det inte heller bra för igår i V75-finalen. Hon hade övernattat dåligt och varken druckit eller ätit som hon skulle. Då kan man inte begära att det ska gå bra i en V75-final heller. Väldigt tråkigt, men hon var tapper ändå.

Gårdagen blev jobbig. Vi steg upp 05:15 för att åka till stallet. Och sedan bar det iväg till Örebro. Det var jag, Sara, Ellinor och Lena i bilen. Det blev en rolig resa trots resultatet, men jag hade sååå gärna velat ha några poäng med mig hem. Suck! Jag är dock jättenöjd med Dina och tiden hon sprang gör mig jätteglad. Men jag tycker verkligen att hon förtjänar bättre än så här. Hon är ju så duktig!

När vi kom hem från travet så åt jag lite fiskbullar innan jag och ♥ åkte till Upplands-Väsby och spelade lite poker med några av mina gamla klasskompisar från Karlstad. Det var såklart jättetrevligt, men jag var väldigt trött. Fick dåliga kort hela kvällen också, tur att det gick bättre för Anders så att det gick plus ändå :) Lite lustigt var att vi knackade på fel dörr när vi skulle hem till Johan. Det öppnade en rädd liten dam som bara hade dörren öppen ca 10 cm när hon pratade med oss. Vi hade gått till en annan gata med adress 2C, men till slut hittade vi rätt ändå.

Här kommer ytterligare ett kort på mig och Dina från igår. Hon är så fin! ♥

image39

Kommentarer
Postat av: Tjolas

Så du har varit i Örebro utan att säga hej? Fyyyy Maria!

2007-04-23 @ 09:58:34
Postat av: Annette

Hon har verkligen blivit fin i kroppen nu. Hoppas att du snart kommer med i lopp igen.

2007-04-23 @ 14:10:07
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Mia

Tjolas: Haha, jag trodde inte att du skulle vara intresserad av att gå på trav ;)

2007-04-23 @ 15:07:26
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Mia

Annette: Ja visst har hon? Jag var nästan lite stolt när jag såg henne igår faktiskt :) Du kan se fler bilder här: http://www.pixbox.se/alb_show_id364174_page0.html

2007-04-23 @ 15:08:04
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Tjolas

Klart jag inte var intresserad av det. Men jag jobbade ju på Ikea hela helgen. Ligger ju nära den där travbanan ju. :)

2007-04-23 @ 22:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0