Kastration...

Ungefär nu kastreras nog stackars Monsieur. Jag sitter här och verkligen håller tummarna för att allt ska gå bra! Det är nervöst, en operation är ju aldrig helt riskfri...

Samtidigt tycker jag synd om honom som måste genomgå det. Och att det är jag som har bestämt att han ska göra det gör inte att det känns bättre direkt. Tänk vad vi människor kan bestämma egentligen? Jag har som sagt dåligt samvete, men jag hoppas verkligen att det här gynnar honom i längden. Att han får lite lugn och ro i sitt huvud, att han så småningom kommer att kunna gå tillsammans med andra hästar i hagen, och slippa bli behandlad som en hingst helt enkelt.

Han har varit jättesnäll hela morgonen. Han sprang nästan in i transporten, och hos veterinären skötte han sig exemplariskt. Han vägde förresten 482 kg, så nu vet jag det också :)

Jag återkommer med en rapport om hur det har gått lite senare. Håll tummarna ni med! ♥

image40

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Håller tummarna! Förhoppningsvis blir han lite bättre i sina leder också av kastrationen...Allt kommer gå bra!//Sandrah

2007-04-26 @ 14:50:37
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: crazyangel

Vilken läckerbit :) Kastrera är ju oftast snällare. Hispiga, stridssugna hingstar är ingen höjdare:)

2007-06-07 @ 20:07:35
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: Puma

fan va snygg han är, synd att ni måste kastrarera honom, han är jävligt snygg.

2007-06-16 @ 18:35:27
URL: http://pumagrane.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0