Bilder och semester!

Tänkte lägga in lite bilder på mina vackra hästar. Snälla Sara har hjälpt mig med hästarna under min semester och även passat på att ta fina bilder! Tack :)

               

Visst är de fina? ♥

Den här semesterperioden har börjat väldigt bra. Det känns som om vi hunnit med mycket och att dagarna inte bara runnit iväg. I måndags var jag och älsklingen iväg till Furuvik tillsammans med söta Cookie. Hon var så söt, blev jätterädd för en kamel som fnös till. Inte ens när man kastade en kotte (hennes favoritsysselsättning) åt kamelens håll, så sprang hon efter den. Haha! Efter Furuvik åkte vi till Ica Maxi för att titta på ATG-live och loppet som Flower startade i. Hon slutade femma efter ett lopp i ledningen, borde kanske ha hållit bättre för att få riktigt godkänt.

Efter detta åkte vi till Bönan för att köpa rökt sik. Tyvärr hade inget av ställena öppet så vi fick åka hem utan fisk. Vi som hade kylväska och allt med.

I tisdags tvättade vi nya bilen och fixade lite ärenden. Efter det bjöd mamma på pannkaka, sen slappade vi lite till innan vi åkte tillbaka mot Stockholm. Väl i Stockholm åkte jag direkt ut till stallet och körde Dina. Hon var väldigt stel i vänster bakben och tog kortare steg med det benet. Detta efter att hon sparkat in boxväggen till grannhästen och fått sig en smäll av väggen ovanför. Alltid är det något med dessa hästar. Idag såg det dock bättre ut när jag och Anders var ute och tog en promenad med henne.

Idag har jag varit så himla duktig! Gick upp åtta imorse och från att jag vaknade ända fram till 14:00 städade och donade jag i stort sett oavbrutet, endast några korta pauser. Det känns så skönt! Jag är dock inte klar än och har ett berg med kläder som ligger och väntar på sängen och som måste plockas in innan jag kan gå och lägga mig. Dags att ta tag i det nu kanske. Efter städrycket åkte vi till Globen en sväng. Anders hade tid för att få nya linser och så passade vi på att äta lunch där också. Vi handlade också lite nyttoprylar, såsom schampo, balsam, nya strumpor, underkläder osv.

Som sagt, en mycket lyckad start på den här semestern, det är skönt att känna sig nyttig :)

Kommentarer
Postat av: Travsara

Varsågod!

2007-08-09 @ 21:39:21
URL: http://www.travsara.blogg.se
Postat av: Lina

Jättefina hästar!!

2007-09-12 @ 22:15:41
URL: http://www.lillaegokarlstad.blogg.se
Postat av: Mia

Lina: Ja visst är dom! Tack så mycket :) Kul att du hittat till min blogg... Jag var inne och kikade på din/eran också. Lilla ego, helt ett namn i min smak :) Vad härligt att starta upp något eget sådär, det skulle jag också vilja våga göra!

2007-09-13 @ 13:38:38
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Lina

ja, hitta hit genom kent-inläggen på "hanans lilla blogg"
Det är verkligen roligt med en egen liten butik!!!
Jag har även lite bilder på min medryttarhäst på bloggen, en ridtravare som jag tävlar i hoppning med:)

2007-09-13 @ 16:44:12
Postat av: Gustavlinnea

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2009-05-28 @ 14:28:11
URL: http://gustavlinnea.blogspot.com
Postat av: Gabby

Fina! Ser att det är varmblod & trav du är intresserad av. Har en fd. travarponny hemma samt min stora häst:) Finns inget bättre än dessa vackra varelser. Kram Gabby

2010-02-03 @ 14:14:54
URL: http://gabbylita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0