2007-12-01

Idag har jag hunnit med en hel del. Började med att jag gick upp strax efter 8 och plockade i lägenheten, som är allt annat än i ordning för tillfället :) Men det ska jag försöka ta tag i imorgon...

Strax före tio åkte jag och Anders till Åkersberga för att köpa ett halvmånebord som jag hittat på blocket. På vägen dit såg jag en blomsteraffär som jag gärna ville gå in i, så vi åkte dit på hemvägen. Det visade sig vara en underbar affär med både blommor och heminredning. Jag blev helt lyrisk när jag gick där inne och tittade på allt fint!

När vi kom hem möblerade vi om lite innan jag begav mig till stallet för en ridtur på Dina. Direkt när jag kom hem packade jag upp hushållsassistenten, för då var det dags att baka lussekatter! Såhär blev resultatet:

   

Första plåten är traditionella lussekatter medan den andra är en liten specialare med pärlsocker på. Mycket gott faktiskt!

Här kommer några fler kort på bland annat bordet och några saker som jag köpt, dels idag och dels igår när vi var på stan en sväng.

       

   



Bild 1: Ett sött tyghjärta köpt på Åhlens
Bild 2: Bordet från blocket tillsammans med en skål samt en vit julstjärna från blomsteraffären idag. I skålen ligger apelsiner pyntade med nejlikor
Bild 3: Julbock inköpt på Åhlens och en söt liten blomsterspruta som jag också köpte idag
Bild 4: Blomstersprutan i närbild
Bild 5: Vår adventsljusstake
Bild 6: En underbart mjuk och söt liten kanin som köptes idag. Kaninen heter Fanny, precis som en av mina kaniner också gjorde

Det var allt för idag! Ha en trevlig första advent imorgon ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0