Göteborgsresan!

I helgen var jag och ♥ som sagt i Göteborg på en mysig weekend. Vi åkte ner runt fyratiden på fredagen och var väl framme runt 21:30. Givetvis åkte vi fel väg, den som går över Örebro, fast vi egentligen hade planerat att åka via Jönköping. Men det gick bra ändå. Stackars A fick köra hela vägen... Vi tog ett kort stopp i Skara för att se Tosca starta på V65 och komma trea. Hon gjorde ett väldigt bra lopp med tanke på den resa hon fick.

Under lördagen gick vi upp och åt frukost innan A skjutsade mig för en tur på stan, medan han själv åkte till Åby för att jobba. Jag tog bussen till travet så att jag kom dit lagom till V75 började. Hade en mysig tur på stan först och fick med mig lite saker därifrån. Tyvärr ingen julklapp, utan bara saker till mig själv :) Jag är inte så ego som jag verkar haha...

Väl på travet gick vi över till stallbacken och hälsade på Christina och Stefan Medin. Det är dom som har Monsieur i träning nu. De var jättetrevliga såklart och det visade sig att det var dom som ägde hotellet som vi bodde på :) När vi kom tillbaka till hotellrummet stod det en flaska champagne och ett presentkort på fri bowling på vårt bord. Verkligen gulligt!

image120

Så på kvällen spelade vi bowling. A vann såklart, men min fjärde serie gick faktiskt bra, och jag fick 126 poäng eller så. Det var väldigt väldigt längesedan jag kom över skamgränsen (100) innan dess, så jag är nöjd!

Söndagen innebar frukost och sedan direkt ut till Medins stall hemma på gården. Där fick vi äntligen träffa Monsieur igen och se honom gå i vattenmaskinen. Oj oj oj vad han fick jobba där, effektiv träning minst sagt! Där ska han gå och plaska i 8 veckor är det tänkt, 5 dagar i veckan under 45 minuter varje gång. Han stod i ett fint stall med stor box och verkade trivas utmärkt. Vi hade med oss en massa morötter till honom som han gladeligen åt.

Efter besöket där så styrde vi kosan mot Stockholm igen, och den här gången åkte vi över Jönköping J Väl hemma packade vi upp och lagade mat, och sen orkade vi inte så mycket mer än att se på TV och slappa i soffan. Världens bästa soffa för övrigt!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Är inte ett dugg avundsjuk... Verkligt fin gest med champagne och grejer!! Kul att Monsieur verkar ha det bra, läste i en tråd om Tildrenbehandling. Mycket spännande!!! Vilket kul jobb din kille måste ha, rena drömmen! Ha det bäst och God Jul! Kram/Rebecca

2007-12-19 @ 19:42:11
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Mia

Ja visst var det, jag blev verkligen jätteöverraskad! Stort tack till Medins :) Jag vet, det är verkligen hans drömjobb att få jobba på en travtidning. Innan han gjorde det satt han ju och gjorde stora delar av det han gör i dag på fritiden, men nu får han dessutom betalt för det :) God jul på dig med! Vi kanske ses på något b-lopp i Örebro i början på 2008, haha! :) Kram!

2007-12-20 @ 08:44:17
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0