Jag + bak = ingen bra kombination

Idag har jag försökt mig på konststycket att baka matbröd. Kan säga såhär, det var ingen bra kombination idag heller. Jag har aldrig varit med om en så tungarbetad deg som den här. Hushållsmaskinen höll nog med. Första gången jag bestämde mig för att degen var klar, höll jag inte på att få ur den ur bunken. Sedan höll jag inte på att få bort degen från händerna. Då bestämde jag mig för att degen inte var klar, utan hade tillbaka den i bunken och i med mer mjöl och knådade vidare. Andra gången jag bestämde mig för att degen var klar, var det inte heller klar. Men då gav jag upp och knådade degen för hand med mer mjöl. Lyckades till slut forma limpor, såhär blev resultatet innan gräddning:



Blir inte brödet gott nu efter allt detta, blir jag helt tokig! Men skam den som ger sig. En vacker dag ska jag bli världsbäst på att baka matbröd!

Här är julklappen jag fick av världens bästa Anders:

image124

Jag blev så himla glad, tack så hemskt mycket ♥

Håll tummarna för att brödet smakar gott nu!

Kommentarer
Postat av: Marina

Vilket fint armband. Hoppas brödet smakade gott :)

2007-12-29 @ 19:38:39
URL: http://wondrous.blogg.se
Postat av: Mia

Marina: Ja visst är det, betydligt finare i verkligheten dock, blev ingen bra bild det där :)

2007-12-29 @ 19:51:26
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0