Klipp och klappjakt

Igår slutade jag redan klockan 14 på jobbet eftersom jag skulle vara på Söder och klippa mig klockan 15. Blev tyvärr inte nöjd med klippningen, och eftersom det var så stressigt igår då klippningen drog ut på tiden och nästa kund fick stå och vänta, kände jag inte att jag ville säga något då. Så idag ska jag vara jobbig och ringa och höra om jag kan komma dit idag eller i värsta fall imorgon, så att hon kan klippa lite till. Hoppas hoppas. Det känns inte så roligt att betala 600 kr för något man inte blir nöjd med.

Efter klippningen åkte jag till Sickla för att köpa de sista julklapparna. Jag hittade faktiskt nästan allt jag skulle köpa (och vissa saker jag inte alls hade tänkt köpa), så nu är jag i stoooort sett klar med alla klappar. Skönt! Blev faktiskt riktigt nöjd :)

Efter klappjakten åkte jag vidare till stallet för att titta till min lilla dam och visa att jag inte har glömt bort henne. Hon verkade må bra, så jag tog ut henne på gången och kollade igenom henne så att det inte fanns några sår osv. Sedan blev det lite klapp, gos och några morötter, sedan åkte jag hem igen.

När jag kom hem gav jag mig på de misslyckade kolorna. Efter en hel dag i kylskåp var de fortfarande alldeles för mjuka. Men skam den som ger sig! Fick till slut upp dem från långpannan och slängde ner dem i en skål med florsocker för att få dem att inte fastna ihop med varandra. För en stund verkade det faktiskt lyckat, men imorse när jag såg klumpen av kolor i kylskåpet, så är jag tveksam. Tur att de smakar gott i alla fall :)
 
Ikväll blir det julklappsinslagning och ett försök med att göra Leilas Rocky Road. Det kan jag väl bara inte misslyckas med?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0