Imorgon smäller det!

Precis! Imorgon är det då dags för mig att debutera på banan som tränare. Dina ska starta i sitt första lopp med mig och tränare och jag är hur nervös som helst. Eller inte än, men jag kommer garanterat att bli. Mamma, pappa och svärföräldrarna ska åka till Gävle och titta, vilket gör att jag känner ännu mera press, hualigen...

Men jag hoppas bara att Dina gör ett bra lopp, att hon sköter sig och inte galopperar. Sen vilken placering det blir är mindre viktigt. Om hon bara inte galopperar får jag i alla fall en värdemätare på vart hon står i träningen. Om hon är 20 meter efter de andra i mål, kommer jag att skämmas. Men det är bara att bryta ihop och komma igen, och träna lite mer :)

Annette var hos mig i stallet i helgen och kände igenom Dina och provkörde henne. Hon sa att hon kändes jättefin och att det var en helt annan häst än sist hon såg henne. Så det var verkligen skönt att höra, eftersom hon kan vara lite kräsen Annette :)

Idag åkte jag hemifrån vid strax efter 10:00, och var inte hemma igen förrän strax innan 17:00. Under den här tiden hade jag bara ätit frukost, så jag var minst sagt matt och trött när jag kom hem. Först var jag en sväng på Bilmetro och köpte bland annat ett spärrskaft för att lättare få i och ur brodd. I stallet körde jag inte utan pysslade mest och förberedde inför morgondagen. Jag smorde all utrustning samt försökte göra ren skydden så mycket som möjligt. Sen borstade jag Dina och bytte brodden i bak till lite längre brodd, jag hoppas att man behöver bra fäste imorgon :)

Det ska bli spännande att se hur mycket jag får sova inatt. Natten innan vi skulle in och köra provlopp så vaknade jag mitt i natten och var jättenervös och kunde knappt somna efter det. Hoppas att det inte blir så denna gång. Vi ska ju trots allt ändå upp klockan 05:00, så då hoppas jag på några timmars sömn innan dess i alla fall.

Håll tummarna för oss nu imorgon! ♥

Kommentarer
Postat av: Den där Annette

Åh vad duktiga ni var! Det såg så fint ut. Fin tid också på vinterbana. Hoppas att du snart kommer med i lopp igen. /Den där kräsna

2007-02-12 @ 13:53:29
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Rebecca

Det såg ju jättebra ut! Hoppas hon tog loppet bra och att vi snart får se er igen!

2007-02-12 @ 16:53:01
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Annette

Nu väntar vi alla på en rapport om hur Dina har tagit loppet!

2007-02-14 @ 16:00:39
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Annette

Förresten - medan jag kommer ihåg det - ibland kan dålig aptit bero på B-vit brist.

2007-02-18 @ 07:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0