Jag stryker...

Ja, tråkigt men sant. Jag har till 90% bestämt mig för att stryka Dina till morgondagens start. Hon har nämligen varit snorig i veckan... I övrigt har hon varit pigg, ätit bra samt inte haft någon feber, men snorig som sagt. Jag var till stallet tidigt igår, redan vid strax före sju, och fick hjälp av Sara att ta ett blodprov på henne. Jag får svar på det idag senast vid lunchtid. Även om blodprovet visar att allt är okej, så känns det ändå fel att starta henne när jag ändå sett att hon är förkyld. Jag hoppas bara inte att det visar att hon har en rejäl infektion i kroppen, för då kanske jag inte kan anmäla henne till Örebro heller. Och kan jag inte det, ja då blir jag verkligen ledsen och matt...

För om jag nu skulle låta henne starta imorgon, och om hon inte mår bra och är nedsatt pga förkylningen, då blir ju ingenting bra. Dels kommer hon ju inte att prestera bra, vilket betyder att alla poängen flyger all världens väg. Dels kommer hon ju inte få det snälla loppet som jag vill att hon ska ha, eftersom hon troligtvis kommer bli mycket tröttare då. Dessutom kan det ju sätta sig på hjärtat om man har en riktig otur, och då kanske man har förstört hästen för gott. Nej den risken vågar jag inte ta. Det mest jobbiga är att loppet ligger bra i tiden och att spåret blev perfekt igen, spår 1. Men men... det är som Annette säger, det här är ju bara en pytte pytte motgång.

I övrigt letar jag hästtransport för fulla muggar. Det är verkligen en djungel och man får väldigt olika tips och råd av olika människor. Men så är det ju med allt inom hästsporten. Frågar man tio personer får man tio olika svar. Så det är nog bäst att lita på sig eget sunda förnuft istället. Men givetvis är det bra att få tips och råd också!

Tosca startar imorgon också, så det blir roligt! Då har man i alla fall det att se fram emot när Dina inte kan starta. Jag har dessutom tagit ledigt imorgon, skönt! Anders fyller år på lördag och vi ska åka hem till Borlänge för att fira honom och för att titta på Tosca när hon startar. Innan dess ska vi hinna titta på lite hästtransporter här i Stockholm och kanske även en i Eskilstuna. Dessutom ska vi åka hem förbi Sandviken och hämta upp lilla Cookie som ska spendera helgen tillsammans med oss. Åh det ska bli så mysigt! Mamma och pappa ska nämligen till Stockholm för att se på Robert Wells. På söndagen sen åker vi förbi och lämnar Cookie igen samtidigt som vi får fika där med tårta för att fira Anders födelsedag :)

Det ser ut att bli en bra "lång"helg det här! ♥

Söta, snälla Cookie.

Kommentarer
Postat av: Annette

Lycka till Tosca!

Kul, jag fyller också år på lördag.

2007-02-22 @ 08:37:34
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Rebecca

Nu får du uppdatera lite mer tycker jag! Hänger ju inte alls med, anmälde du Dina? Hur gick det för Tosca? Come on, UPDATE! :)

2007-02-27 @ 12:20:26
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Mia

Okejdå... ;)

2007-02-27 @ 12:54:43
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0