Uppdatera mera...

 Jaha, då var det dags att uppdatera lite här kanske. Dina är fortfarande snorig och lite hostig (sägs det, jag har inte varit där och hört det själv). Igår körde jag henne lite lätt på rakbanan. Hon kändes piggare då än sist jag körde henne, men jag vet inte om det beror på att hon verkligen är det eller om det var på grund av att jag körde på just rakbanan. Men jag ska ändå börja köra där mer istället för på rundbanan eftersom jag inbillar mig att det är bättre än att köra i kurvor hela tiden. Rätta mig om jag har fel… Hon var dock snorig när jag kom in från körturen, men det såg inte lika illa ut som sist tyckte jag. Hoppas att hon är på bättringsvägen.

Eftersom hon fortfarande är snorig har jag inte heller anmält henne till något lopp. Tyvärr såg jag att hon hade kommit med både på Eskilstuna och på Rättvik till dagens anmälningar, grrr! Nu får hon faktiskt ta och bli frisk tycker jag. Bums!

Helgen som var spenderade vi som sagt i Borlänge. Det började på fredagen med att Tosca startade och kom trea efter ett jättebra lopp. Det var första gången på 2640 meter och hon fick tiden 1.17,8. Hon fick ett bra lopp i andra utvändigt men blev tvungen att gå på redan 900 kvar och fick sedan göra jobbet själv ända in i mål. Hon gick väldigt fort en bit och höll tappert ända in i mål och var inte särskilt stort slagen av tvåan. 7500 kr ytterligare in på kontot, hon har blivit som en bankomat våran Tosca J

På lördagen firade vi Anders och hans pappa som fyller år med bara några dagars mellanrum. Eftersom jag hade planerat att köpa Metallicabiljetter till Anders i present, och de inte släpptes förrän igår, fick han bara en skiva av mig på lördagen. Det kändes lite fjantigt lite, men det blev ju desto bättre sedan när jag lyckades få tag på Metallicabiljetter. Han blev jätteglad för dem!

På söndagen åkte vi vidare hemåt via Sandviken för att lämna av Cookie och fira Anders ytterligare en gång hemma hos mina föräldrar. Där åt vi jättegod tårta (igen) innan vi for vidare mot Stockholm. Tanken var att jag skulle åka till stallet när vi kom hem, men det blev så sent, så jag struntade i det.
Idag ska vi äta tårta på jobbet också, en av arbetskamraterna har fått ett annat jobb och ska sluta hos oss. Dessutom fick jag med mig tårta hem från mamma och pappa, så mycket tårta har det blivit på slutet. Läste precis på Aftonbladet att godis ger ökad cancerrisk med 25%, det känns ju lagom roligt. Jag som är en sån godisråtta.

Angående Dina så hoppas jag som sagt bara på att hon blir frisk, NU! Jag vill kunna anmäla och starta igen. Bara för det så lovar jag att det inte kommer att finnas några bra lopp framöver, eller så kommer hon inte att komma med. Bara för att göra mig ännu surare! Hmpf!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll ut! Ni har ju hela livet på er, och hon kommer då visst det komma med i nåt lopp, don't worry :-) Var glad för att det "bara" är en förkylning. Och du gör nog klokt i att inte harva på rundbana.
Ha det bra /Sandrah

2007-02-27 @ 17:12:37
Postat av: Annette

Det är väl värst för mig som får sitta här och vänta innan jag kan gå till ATG-ombudet och titta på Dina på liven igen, tycker jag?

2007-02-28 @ 08:34:06
Postat av: Mia

Annette: Jasså det tycker du! Ja alla har vi ju olika sätt att se på saker och ting ;)

2007-02-28 @ 09:50:44
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Rebecca

Det är som att nån tryckt på "pause"-knappen nu. Inga som startar längre.. Fast jag är glad att jag inte ska ut nu när banorna är som sämst, slask och elände är inte kul! Nu kommer våren snart och då ska det bli kul att komma ut och starta igen, eller vad säger du?!

2007-03-02 @ 10:35:56
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Mia

Rebecca: Nej jag vet, det enda som är positivt med den här årstiden är att det är lättare att komma med när man har dåligt med poäng... Jag hoppas hon blir bra snart, jag vill anmäla! :)

2007-03-03 @ 20:36:43
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0