Duschkabin i badrummet!

Mamma, pappa och söta Cookie har precis åkt tillbaka hem efter att ha varit här från igår kväll. De har varit här för att hjälpa oss att montera ihop duschkabinen till vårt lilla badrum. Vi hade verkligen turen och millimetrarna på vår sida och kabinen fick plats med bara några millimeters marginal. Det blev verkligen jättefint och badrummet känns mycket större än när badkaret stod där. Ska försöka knäppa ett kort så att ni får se. Anders har inte sett det än eftersom han är i Göteborg för tillfället, men han kommer hem ikväll och jag tror att han kommer att bli glatt överraskad över hur bra det blev.

Igår var jag till stallet och körde Dina, första gången efter den andra akupunkturbehandlingen. Hon kändes fin tycker jag, även om det var svårt att se riktigt i och med att det var mörkt ute. Dessutom var det lite snö på banan vilket gjorde att jag inte hörde rytmen så bra, men hon var väldigt löpglad och kändes spänstig. Ska köra igen imorgon när det är ljust, om vädret tillåter det vill säga, så kan jag nog avgöra bättre då. Om det känns bra så siktar jag på provlopp den 27:e på Solvalla.

På måndag startar Tosca igen på Romme, ett V65-lopp den här gången. Hon startar i lopp 5 med Kajsa Frick i sulkyn och har spår 5 med autostart. Eftersom formen är på topp så har man ju vissa förhoppningar, men trav är trav som någon brukar säga :)

Med Monsieur är det dock inget vidare. Han är fortfarande halt och nu ska de tydligen beställa tid för röntgen igen. Usch. Hoppas verkligen de hittar något som orsakar problemet och som inte är så svårt att åtgärda. Det ska inte vara så lång konvalecens heller förhoppningsvis. Men nu önskar jag nog för mycket. Men det är ju en sån fin häst, han ska inte springa och ha ont. Jag vill så gärna ha honom!

Imorgon ska jag försöka få med mig Anders till Mio. Det är inte hans favoritaffär men eftersom vi har ett presentkort där som går ut 1/2 så kan det vara bra att utnyttja det innan dess. Hoppas att vi hittar något fint. Ska i alla fall köpa nya ekkrokar till badrummet så att vi kan hänga upp våra morgonrockar samt våra kläder. Det blir nog finfint. Nu ska jag kika klart på travet innan jag börjar städa undan lite här tills älsklingen kommer hem. Det är bra att jag skriver här att jag ska städa, då har jag lite press på mig att verkligen göra det :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Håller självklart tummarna! Hade också anmält till Romme men nu är jag väldigt glad att jag tog Färjestad i första hand och att hon kom med där! Snö, halka och hästtransport på kurviga vägar mitt i natten är ingen höjdare...

2007-01-22 @ 12:20:34
URL: http://somi.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0