Lycka!

Tosca vann igår igen!! Det betyder att hon nu tagit fyra raka segrar och sprungit in 62 000 kr på drygt en månad, helt otroligt! Det hade man aldrig vågat hoppas på. Nu får vi hoppas på att hon tagit loppet på ett bra sätt och kan starta snart igen. Pratade med Anders syster Linda igår som tränar Tosca och hon sa att det antingen blir start på Solvalla inom V64 den 7/2 eller på Bergsåker inom V75 den 11/2. Man måste ta chansen nu när hon har så mycket poäng och bra form. Man vet aldrig om chansen kommer igen...

Idag när jag åkte hem på lunchen för att äta mötte jag en bil som såg ut som en iglo. Den var helt täckt med snö och jag förstår inte hur den som körde kunde se ut över huvud taget. Man blir ju mörkrädd över hur nonchalanta folk är som inte är mer mån om sikten än så. Jag hoppas att polisen stoppar en sådan bil, det är ju fara för allmänheten. Men det såg väldigt roligt ut så jag började skratta när jag såg bilen.

Idag ska jag åka och köra Dina igen. Det känns inte så jättelockande med tanke på hur kallt det är ute, men samtidigt är det mysigt med all snö också. Snön gör ju att allt känns så mycket ljusare. I söndags när jag körde i djupsnö fick hon pulsa rejält. Hon visade då för första gången en tendens till att slå och började skutta med rumpan. Jag vet inte om hon gjorde det för att hon tyckte att det var roligt eller för att det var jobbigt. Men jag tror nog att hon tyckte att det var kul och att hon inte fick springa så fort som hon själv ville eftersom hon var väldigt löpglad i övrigt. Men idag blir det slaggjorden som åker på igen, bäst att vara på den säkra sidan. Eller så säker som man kan vara i alla fall...

Igår ringde jag och bokade hästtransport och en box inne på banan tills på lördag också. Då är det tänkt att Dina ska vara med i ett provlopp där. Väldigt spännande och nervöst. Men väldigt roligt också, man blir ytterst peppad när man ser hur bra det går för Tosca och hur roligt det är!

Tosca segerdefilerar på Romme 2007-01-22

Kommentarer
Postat av: Annette

Nu håller vi tummarna för att det går lika bra med Dina! Grattis!

2007-01-23 @ 16:10:47
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Rebecca

62000 på drygt en månad. Halleluja skulle jag sagt om det gällt mig :) stort grattis i alla fall!

2007-01-25 @ 18:40:05
URL: http://somi.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0