Provloppet avklarat...

Sådär, nu var provloppet inne på Solvalla avklarat. Jag vaknade inatt vid 4-tiden och var jättenervös, vilket gjorde att jag inte kunde somna om utan låg och fortsatte vara nervös blandat med slummer fram till 05:45 då klockan ringde. Åt ingen frukost eftersom jag var nervös utan tog med några mackor som jag åt senare i bilen in mot Solvalla istället.

Dagen började tidsmässigt bra och vi var 10 minuter före utsatt tid när vi åkte iväg mot stallet. När vi kom och skulle hämta hästtransporten blev det lite jobbigt, för nyckeln var inte där den skulle vara. Som tur var hade jag fått mobilnumret till hon som äger affären, så jag fick ringa till henne strax före sju och säga att nyckeln inte var där. Hon hade dock kommit på detta sent på kvällen så hennes man var på väg ut med den till oss. Där sinkade vi den tiden vi hade till godo + lite till, men det gick bra ändå trots omständigheterna. Lastningen och de andra förberedelserna gick som planerat men vi kom ändå iväg 20 minuter efter vad jag hade önskat. Detta hade dock sina orsaker. Jag åkte nämligen till stallet i fredags för att förbereda och packa så mycket som möjligt för att det skulle gå snabbt på lördagen. När jag hade hunnit mindre än halvvägs med det jag skulle göra blev det helt kolsvart i hela stallet, strömavbrott! Tack och lov var det några kvar i stallet och jag fick låna två ficklampor av dem. Det var väldigt läskigt att vara i det stora, kolsvarta stallet med bara en ficklampa, helt ensam måste jag säga. Blev lite knivigt att göra det jag ville också, så jag gjorde mitt bästa och gav upp sen. Att titta hur såret på hennes ben såg ut samt att alla skor satt på plats var inte heller det lättaste i mörkret, men det gick hjälpligt i alla fall.

Nog om det. Vi kom som sagt till Solvalla 20 minuter för sent, så det blev lite stressigt med allt som skulle göras innan värmningen. Ellinor tyckte att hon kändes finare i värmningen nu än senast, så det var kul att höra. Då kanske den andra akupunkturbehandlingen gjorde lite nytta iaf. På tisdag blir den tredje och förhoppningsvis sista på ett tag, annars blir jag ruinerad :)

Till loppet valde jag bricka 8, vilket betyder att hon leder andra volten och går iväg på innerspår. Jag sa åt Ellinor att hon skulle köra i ryggar antingen på innerspår eller i andraspår, det fick hon välja själv. Hon hamnade som sista häst på innerspår, det var bara 6 hästar med i loppet. Efter ett varv hamnade hon i rygg på ledaren. Hon gick i mål med till synes mycket krafter kvar och Ellinor satt bara och höll i henne. Hon hade bara 66 i puls efter loppet, mot 87 förra gången vi var in. Så nu om hon känns som hon ska imorgon och framöver så är tanken att jag ska anmäla till start på Gävle den 12:e februari. Men man ska inte ropa hej...

Det som bekymrar mig är att jag tycker att hon både dricker och äter sämre. Måste försöka ordna till det. Hon har blivit tunnare nu på slutet tycker jag, och jag tränar inte direkt hårdare heller. Ska nog prova att minska kraftfodret lite och försöka få henne att äta mer hö istället. Sen angående vattnet vet jag inte hur jag ska göra, men jag får fundera ut något. Man skäms ju över hur tunn hon är, men jag gör verkligen allt för att hon ska må bra, så på det viset behöver jag inte ha dåligt samvete. Jag satt precis och kikade hur mycket pengar jag lagt ut sedan jag fick henne i augusti, inte undra på att jag alltid är pank :)

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen bredvid min älskling, både han och jag är trötta efter dagen på Solvalla. Här kommer en liten bild också från värmningen... ♥

Dina i värmningen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kämpa på tjejen! Hoppas allt går smidigt för er. Så du har fått ny chef? En otrevlig sådan? Nåja, kanske sponsring kan bli av, vem vet! Du fårläsa igenom det jag skickade och se om nåt passar. :-) Ha det gott! //Sandrah

2007-01-27 @ 22:54:54
Postat av: Lostorantio

Very useful information. Thank you!

2007-12-21 @ 00:36:11
URL: http://lostorantio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0