Ruggigt värre!

Igår var kärleken och jag till Solvalla för att i första hand titta på en ny häst som Anders syster Linda har köpt. Det är ett femårigt sto som heter Flower Power S.L. Det var ett sött litet sto som verkade ha ett väldigt bra psyke och var fin i kroppen. Ska bli kul att prata med Linda senare idag för att höra hennes åsikt om hästen och hur det har gått med de andra hästarna. Alltid spännande med nya hästar! 

Idag är vädret lite sådär. Känns ruggigt och kallt, och jag känner mig väldigt malplacerad med min korta jeanskjol idag. Tur att jag har leggings till, annars skulle jag nog vara stelfrusen vid det här laget.  

Imorse försov jag mig också. Tyckte när jag låg där i sängen att jag kände mig ovanligt utvilad. Jag brukar alltid ställa klockan innan jag går och lägger mig, men det hade jag visst missat igår kväll. Så jag kollade på klockan för säkerhets skull, och då visade den 07:50! Paniiik! Jag börjar jobbet 07:30 i vanliga fall. Usch, jag gillar inte att stressa sådär på morgonen. Men trots att jag åt frukost, gjorde mig iordning samt fixade matlåda hann jag ändå till jobbet 08:35, och då har jag ändå en bilfärd på ca 15 minuter till jobbet också. Så det tycker jag var starkt jobbat av mig!  

Efter jobbet ska jag åka till stallet och köra Dina. Har anmält henne idag till V64 på Solvalla på onsdag. Jag vet ju att hon inte kommer att komma med, men man kan ju inte göra annat än att anmäla liksom. Det finns annars ett P22 lopp på midnattstravet på Rättvik dagen före midsommarafton som hon borde komma med i. Det är för hästar närmast 90 000 kr som kommer med. Och hon har ju 79 800 kr, så det vore väl f-n om hon inte kommer med. Det jobbiga är ju att det är midnattstrav och jag tror att första start är 20:30, vilket innebär en seeen kväll ända borta i Rättvik. Lagom roligt! Vi som dessutom har tänkt att fira midsommar i Årsunda, verkar mycket jobbigt. Men vad gör man inte för att få starta haha. Det beror ju helt på hur hon känns i och för sig. Ska köra intervaller med henne till helgen tänkte jag, så får vi se efter det. Är ju lite lurig på om det är något knas med ena hennes framben. Men man är ju alltid nojig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0