Dyr och stressig dag!

Ja, så sant som det är sagt. Igår var en dyr och stressig dag. Började med att jag fick tjata mig till en tid hos veterinären för att ultraljuda Dinas framben. Hon är ju lite svullen framtill på skenbenen, mest på det högra, och jag ville kolla så att det inte var någon fara. Det var det inte heller tack och lov, utan det är nog "bara" skydden som orsakat svullnaden. Dem använder jag aldrig igen.

Så vad har hänt sedan sist då? Jo jag har fyllt år minsann, så nu är jag hela 27 år gammal. Usch och fy! Tänk om man kunde stanna vid att vara 25-26 år, det skulle vara toppen! Men alla åldrar har väl sin tjusning antar jag :)

Tosca startade i fredags och blev tvåa och var jätteduktig igen! Nu lutar det åt att vi anmäler henne till V75 på Eskilstuna nästa vecka. Spännande! Tidigt på lördagen åkte jag själv mot Sandviken för att fira min födelsedag. ♥ var tyvärr dålig och kunde inte följa med, matförgiftning eller något, och jag tyckte så synd om honom. MIn födelsedag var jättetrevlig och jag fick massor med fina presenter och blommor. På kvällen hade tjejerna ordnat ett schlagerkalas åt mig och vi åt gott och tittade på melodifestivalen tillsammans. Det var hur trevligt som helst och när jag sedan åkte hem på söndagen hade jag lite hemlängtan. Det är så mysigt att vara hemma hos föräldrarna och kunna träffa tjejerna sådär. Det saknar jag verkligen. Men men, jag får väl vänta några år, så kanske vi flyttar hem sedan, vem vet.

Idag har jag varit i stallet och kört intervaller med Dina. FIck hjälp av Sara som också körde henne. Trevligt med lite hjälp och synpunkter. Hennes kille var dessutom med och knäppte lite kort, så jag hoppas att jag får några fina som jag kan lägga ut här sen. Hon hade lite högre puls än sist jag körde intervaller och var lite snorig, men jag hoppas verkligen att det inte är någon fara på taket. Det är nämligen tänkt att hon ska starta på tisdag på Gävle, och jag vill inte tvingas stryka igen! Så håll tummarna för att jag slipper det, och för att det går bra på tisdag.

Förhoppningsvis får jag även min nya transport lagom till tisdag så att jag slipper hyra en. Om allt går som det ska fixar vi nog affären i helgen. Skönt med en egen transport så att man kan åka vart man vill utan att behöva känns att det kostar pengar varje gång. Kanske blir en sväng till Lindblom i Sala sen, det är inte omöjligt.

Här kommer då två bilder från idag, det är dock inte jag som kör, utan Sara.

image34

image35

Trevlig helg! ♥

Kommentarer
Postat av: Annette

Grattis i efterskott!

2007-03-17 @ 19:26:32
Postat av: Rebecca

Grattis! Både till andraplatsen och på födelsedagen! Håller tummarna för att allt löser sig till på Tisdag!

2007-03-18 @ 20:36:49
URL: http://somi.sprayblog.se
Postat av: Mia

Annette och Rebecca: Tack så mycket :)

2007-03-19 @ 07:45:42
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Annette

Lycka till på Gävle idag!

2007-03-20 @ 07:27:26
Postat av: Mia

Annette: Hoho, det kan nog behövas :)

2007-03-20 @ 08:10:39
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Sandrah

Kom igen nu, nu vill vi ha en uppdatering om hur loppet gick! :-) Aaaaall the way!

2007-03-22 @ 12:14:00
Postat av: Mia

Sandrah: Så du menar att du inte tittat på loppet på ATG live? :)

2007-03-22 @ 12:24:03
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Katta

Grattis, grattis i efterskott!! Fick du något kul?

2007-03-22 @ 20:10:45
URL: http://kattabloggen.blogg.se
Postat av: Mia

Katta: Jo jag fick bland annat presentkort på Gina Tricot, det är alltid roligt. Sen lite pengar, fina blommor osv. Sen ett roligt och trevligt kalas av mina kära tjejer där hemma :)

2007-03-23 @ 10:58:41
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Gustavdaniela

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2009-03-10 @ 12:55:46
URL: http://gustavdaniela.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0