Långhelg!

Skönt med långhelg igen! Undra vilket jobb man skulle behöva ha för att inte känna så? :)

Det var ett tag sedan jag skrev här, men under den tiden har antalet unika besökare gått tillbaka lite mer till det normala. Så jag står fortfarande fast vid att det var något lurt.

Dina startade igen i måndags på Mantorp. Hon gick lång distans för första gången, 2640 meter autostart. Denna gången fick Stefan Söderkvist äran att köra. Hon öppnade riktigt bra bakom bilen och kröp ner i rygg ledaren som sedan blev tredje invändigt. Loppet gick i ett jämt och hårt 1.17 tempo. Mitt i sista sväng får hon lucka då den utvändige hästen galopperar. Hon ser verkligen jättefin ut i det läget och jag börjar så smått hoppas på en andra eller tredjeplats. Tyvärr blir hon väldigt trött sista 150 metrarna och slutar femma i mål, slagen med ungefär ett huvud från fjärdeplatsen. Sluttiden blev fina 1.17.1, så jag är jättenöjd med henne! Nu får vi se vad nästa start blir.

Igår blev vi dessutom 2000 kr fattigare då vi lämnade in bilen på en verkstad eftersom fönsterhissen på passagerarsidan gett upp. Fönstret var ca 10 cm öppet, och det kändes inte som något alternativ att inte göra något åt det. Tråkiga pengar minst sagt! Vi som hade tänkt köpa nya sommardäck snart, nu får nog de vänta ett tag.

Ikväll är det Solvalla som gäller. Det är fina tävlingar där och fint väder, så vi tänkte åka dit och kika. ♥ åker dit direkt efter jobbet och jag åker lite senare, lagom till V64 börjar. Ska bli kul att se hur bra eller dålig Conny Nobell är, och det är även en häst från stallet som startar som jag ska heja på!

Såhär glad var jag idag efter att jag sovit en sväng i soffan:


Kommentarer
Postat av: Annette

Hoppas Dina snart ska starta igen, det är så spännande!

2007-05-16 @ 21:30:07
Postat av: Alex

Ja du, personlig assistent kanske... ingen långhelg här inte! Och jag får ju hela tio kr extra i timmen, tjoho tjoho! Måste bli ekonomiskt oberoende i mitt nästa liv...

2007-05-17 @ 13:14:59
URL: http://castor.sprayblog.se
Postat av: Mia

Annette: Ja det hoppas jag också, ska bli kul att se om hon gått framåt med det senaste loppet :)
Alex: Ja det måste jag också, gud vad skönt det vore!

2007-05-18 @ 20:13:44
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Niklas

Vilken söt tjej =)

2007-05-25 @ 09:39:14
Postat av: Alex

Hallå nu måste det vara dags att uppdatera snart ;-)

2007-05-29 @ 23:01:07
URL: http://castor.sprayblog.se
Postat av: Mia

Niklas: Tack!
Alex: Jag veeeet! :D

2007-05-30 @ 07:44:46
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0