2007-11-26


Nu är det mindre än en månad kvar till julafton, underbart! Julen är verkligen den överlägset bästa högtiden på året, inget annat är ens jämförbart. Tur att julen finns som kan liva upp dessa mörka månader.

Slutade efter lunch i fredags eftersom Anders föräldrar skulle komma och hälsa på. Vi åt först kinamat här hemma hos oss och sedan bar det av ner mot stan. Jag och Anders mamma gick i massor av affärer medan Anders och hans pappa mest ägnade tiden åt att leta parkering och senare fika :)

Köpte lite smått och gott:

           

Bild 1: Vacker kopp från Indiska som jag planterade en vit (såklart) hyacint från Hötorget i.
Bild 2: Små skålar, också från Indiska, som jag ska ha till julgodis och knäck. Det supersöta änglaspelet kommer från Designtorget, det gillar jag verkligen!
Bild 3: En underbar julros, även den från Hötorget.
Bild 4: En otroligt fin galge från Indiska. Skulle gärna ha många många fler, men tyvärr inte till det priset...

En rolig konversation mellan mig och ♥ angående galgen från Indiska:

Jag: Och så köpte jag den här fina galgen, jag tycker att den är så vacker!
A: Men köpte du bara en?
Jag: Ja, men man ska ju inte hänga kläder på den!
A: Nähä, nej det var ju dumt av mig att tro det.

Jag gillar verkligen att flanera runt på Hötorget, de har så mycket fint och framförallt billigt! Dock är det lite jobbigt när försäljarna är så påträngande...

Senare på fredagkvällen åkte jag och ♥ och tittade på en kista som jag hittat på blocket. Gillade den precis så mycket som jag hade hoppats, så den fick följa med hem. Och såhär ser den ut:



Passar väl kanske inte jättebra där den står nu. Den står lite trångt samt att jag helst av allt skulle vilja ha den mot en vit vägg. Har även planer på att kanske måla den vit, men tycker att den är fin redan som den är. Mycket charmig! Ska klä in den i ett fint tyg på insidan, och sen använda den för att förvara sängkläder.

Sen kommer lite andra kort, bland annat på amaryllisen på snitt.

       

Snart är det första advent och jag måste hinna med att baka lussekatter till dess! Passande nog var jag och köpte en hushållsassistent i helgen för delar av Anders travvinst, tjoho! :) Tack älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0