2007-09-13

Tur att det inte är fredagen den 13:e idag. Eller ja, inte för att jag egentligen har något emot fredagen den 13:e, men det klingar ju lite scary.

Igår tog jag en ridtur med Dina. Mysigt! Dock är hon inte särskilt bekväm att rida på. Hon är vinglig och smal och ganska stapplig, men det blir nog bättre med tiden antar jag. Hon är ju trots allt bara riden ett fåtal gånger. Men det var väldigt mysigt att skritta ut helt för sig själv med bara hästen och naturen. Dessutom såg vi två stycken rådjur som stod och betade på ängen... ♥ Nu kommer det att bli fler ridturer framöver. Jag ska nämligen börja göra så att hon ska få gå två intervallpass per vecka och sedan två ridturer i skritt. Så får vi se hur hon mår av det. Jag hoppas att hon ska få en extra tändning av det och springa kanonbra i loppen framöver :)

Jag och Anders har också ett litet djur hemma. Nämligen en jättesöt liten hare som brukar vara utanför vårt vardagsrumsfönster på morgonen och kvällen. Nu har han inte varit där på några dagar vilket är lite tråkigt, men han dyker nog upp snart igen. Vi brukar till och med köpa hem morötter som vi kan mata honom med när han kikar förbi. Knäckebröd tycker han också är smaskens!

Åh vad det blåser mycket idag! Det är så synd, annars hade det verkligen varit mysigt väder idag, men nu blir det liksom kallt även om solen är framme. Typiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0