En bra dag på jobbet


♥ ♥ ♥

Idag har jag som sagt varit i Uppsala hela dagen på en nätverksträff och pratat med andra personer som jobbar med samma sak som jag, det vill säga med att hyra ut studentbostäder. Dagen har varit väldigt givande och trevlig och jag har fått en hel del tips och idéer, och det är väl precis det som är meningen med en sån här träff.

Till lunch fick vi lax med färskpotatis och strax ska vi ut och äta på restaurang. Det bästa med allt är att allt är gratis, perfekt för en fattig kyrkråtta som jag :) Men imorgon, då är det äntligen lön! Som jag har väntat!

Var och provade lite glasögonbågar i onsdag på lunchen och oj vad svårt att bestämma sig. Det lutar åt båglösa glasögon i dagsläget, men det finns många snygga med mer markerade bågar också. Vi får se vad jag bestämmer mig för. Eftersom jag känner mig så tveksam till att behöva ha glasögon på i stort sett heltid (även om jag vet att jag verkligen behöver det) så tror jag nog att så osynliga som möjilgt är bäst. I alla fall till en början.

Imorgon verkar det som om vi bara kommer att hålla på till klockan 12:00 och efter det är det en frivillig guidning av Uppsala som jag tror att vi skippar. Skönt att få sluta så himla tidigt en fredag!

Och detta väder alltså, kan det bli mer underbart?!

Mitt hår är förresten helt elektriskt. Kan det bero på att jag har använt Barnängen balsam och inte mitt vanliga från Kerastase som tagit slut?

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Vill bara ge dig ett tips om du ska köpa glasögon. KÖP DE PÅ NÄTET! Du sparar tusenlappar! Min sambo köpte sina för 500:- som skulle gå på 6000 i affären!! Du får hem hur många olika par bågar du vill att prova ut i lugn och ro.

2008-04-24 @ 23:09:05
Postat av: Mia

Sandrah: Men jag har något särskilt glas med prisma i, tror du att det fungerar ändå?

2008-04-25 @ 07:29:04
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Sandrah

Ja det tror jag nog. Det du ber om hos optikern är receptet, där står allt som är av betydelse. Det skickar du sedan med när du beställer på nätet, och då vet de precis vad du ska ha. Är man osäker kan man ju alltid maila de olika företagen och fråga också. Men med tanke på vår skrala ekonomi (ja vi hästägrae du vet ;-) ) så är det ju bara dumt att slänga ut onödiga tusenlappar om man inte måste :)

2008-04-25 @ 12:18:37
Postat av: Mia

Sandrah: Ja jag får kontakta dem och fråga. Tack för tipset! :)

2008-04-25 @ 19:23:36
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Sandrah

Gör det! Tala gärna om hur det går!

2008-04-25 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0