En oväntat morgon


♥ ♥ ♥

Igår lämnade vi in bilen för en service samt ett kamremsbyte. 8000 kr fattigare fick jag hämta ut bilen igår och åkte till stallet med gott samvete. So far so good!

Imorse när jag precis satt mig i bilen för att åka till jobbet hann jag åka 50 meter innan temperaturmätaren började tjuta och blinka. Jag stannade direkt och stängde av bilen medan jag tänkte "men vafan" och tog fram instruktionsboken. Ringde ut älsklingen som ännu inte hade gett sig iväg på sin golfrunda. Vi öppnade motorhuven och fick se att det inte fanns någon glykol i expantionskärlet. "Vafan!" tänkte jag igen och ringde till pappa. Bästa pappa förklarade att det ibland kan bli luft i systemet när man byter glykol och sa åt mig att hålla koll på temperaturmätaren och åka till närmsta bensinmack.

Sagt och gjort. Givetvis var det fullt av bilar ivägen och under den korta färden satt jag hela tiden och önskade att bilen inte skulle gå sönder. Det visade sig att pappa hade rätt, och det räckte med att fylla på ca 4 dl glykol innan det var rätt nivå i expantionskärlet igen. Sedan gick bilen som en klocka igen! Skönt! Men ändå surt att behöver ta nästan en timmes flex tack vare detta. När man lämnat in bilen på en sån dyr service så vill man ju att allt ska fungera perfekt!

Imorgon ska jag åka till Uppsala och där stannar jag tills på fredag och bor på hotell. Vi ska på någon slags träff med andra bolag som hyr ut studentbostäder och byta erfarenheter. Det kan säkert bli spännande och intressant!

Hur var din dag?!

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack snälla! Hoppas verkligen att det går över-bums!
Typiskt med bilen! Man tycker ju att allt borde vara tiptop när den precis kommit från service...
Ha en bra dag! =)

2008-04-24 @ 06:28:41
URL: http://emmi82.blogg.se
Postat av: Mia

Emelie: Jag håller tummarna, men jag såg att du kände dig värre idag :( Hoppas verkligen att inte resan blir inställd...Det skulle ju vara för typiskt! Vart bor du förresten?

2008-04-24 @ 18:28:51
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0