Money Money Money...


Alltså just nu är jag så fruktansvärt trött på att inte ha några pengar! Man sitter och kikar i alla dessa inspirerande bloggar om massor av shopping och känner bara: Jag vill också ha råd att handla! Mina hästar slukar alla pengar och i dagsläget har jag och älsklingen 1400 kr kvar, TILLSAMMANS! Fy sjutton alltså, det är inte roligt!

Så ibland undrar man (ganska ofta på den sista tiden) hur mycket det egentligen är värt att ha hästarna. Min egen häst, som jag tränar och har hand om, skulle jag inte vilja vara utan. Hon tillför så mycket roligt i min vardag. Däremot hästen vi har i proffsträning som bara kostar massvis av pengar, och som det hittills bara har varit problem med, känns mindre motiverad. Eller rättare sagt, jag vill gärna fortsätta att äga honom, eftersom jag fortfarande tror på honom, men jag och Anders äger för stor del av honom. Vi äger 6 andelar av totalt 20, men med en månadskostnad i mars på 25 000 så blir det ganska mycket pengar.

Men visst, det är självvalt. Dock känns det som att det blev lite förhastat från början, och om man hade tänkt några steg längre då, så kanske det inte hade varit såhär i dag.

Men han är bra vacker, vår stjärna.

image238

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Förstår dig! Men OJ vad dyrt, och 6 andelar...OMG. MEn det är samma här, man älskar ju sina hästar men tänk vad mkt pengar man hade haft om man INTE haft dem. Men det är som du säger, det tillför så oerhört mkt i ens vardag och varje gång man ser dem så känner man ju att man inte vill vara utan dem. Även om man vet att de kostar mer än de kommer att tjäna. Alla hobbyer kostar pengar. Tyvärr. Fasar inför sommaren då höet ska betalas igen.... Med Mdm förstår jag om man lätt förhastar sig, man blir ju kär ju! Vem förhastar sig inte då? hehe ;-)

2008-04-16 @ 13:58:55
Postat av: Rebecca

Ja, huga vad dyrt! Jag har knappt råd att ha häst på gården men ändå tar suget aldrig slut efter flera hästar...

2008-04-18 @ 08:43:59
Postat av: Jackstine

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2009-05-07 @ 09:09:06
URL: http://jackstine.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0