Mycket trevlig lördagskväll


Igår när jag var ute och körde Dina så ringde min mobil, först en och sedan två gånger i rad. Eftersom jag var ute och körde så valde jag att inte svara, men eftersom personen i fråga verkade angelägen om att få tag på mig, så tog jag ändå upp telefonen. Det var älsklingen som ringde och berättade att vi var bortbjudna på årets första grillning hemma hos Martin och Madeleine.

Vi blev bjudna på grillad fläskfilé med klyftpotatis och bearnaisesås och en god sallad på ruccola, färska champinjoner och körsbärstomater. Till det bjöds det på rött vin samt ett mousserande dessertvin samt tända ljus i vackra silverljusstakar. Det är så fint med silverljusstakar och de skapar en sån fin stämning! Måste inhandlas! Innan vi skulle åka tyckte älsklingen att vi skulle ta med oss vår chokladfondue och jordgubbar till efterrätt, medan jag tyckte att det blev lite ont om tid för att hinna köpa jordgubbar. Så vi tog aldrig med oss någon efterrätt. Men det visade sig sedan att Martin och Madeleine hade exakt samma tanke, så till efterrätt bjöds det på smält choklad, jordgubbar, marshmallows och päron. Så himmelskt gott!

image259
Bild: Google bildsök

Efter middagen spelade vi Buzz ända fram till klockan 01:00 och efter det valde vi att åka hem. Tack så hemskt mycket för en trevlig kväll, det gör vi snart om! Då är ni välkomna till oss :)

Idag har dagen bjudit på lite tvättning igen, en storhandling på Willys och spaning efter trätrall att lägga på balkongen. Tyvärr var det slut på Eko där vi hade planerat att köpa, men de skulle få in senare i veckan, så vi får snälla vänta...

Nu har jag precis ätit pannkaka och snart ska jag åka till stallet.

Hoppas att ni har en toppendag!

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Jag är lite bättre idag tack :)
Nää, nu får du uppdatera läget på hela hästfronten, var länge sen! Hur går det med MdM och Dina ?

2008-04-29 @ 19:42:49
URL: http://mylifeandme.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja, din lördag var inte så pjåkig den heller! ;-)
Nice med grill!
Var första gången jag var på västkusten- otroligt vackert måste jag säga!

2008-04-29 @ 20:13:08
URL: http://emmi82.blogg.se
Postat av: Mia

Sandrah: Ja nu vet du ju redan hur det är med dem :)

Emelie: Nej det var den i och för sig inte, men jag var ju inte på västkusten :) Men jag har aldrig varit där jag heller, måste åka dit! Finns så mycket fina ställen i Sverige!

2008-04-30 @ 15:50:11
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0