Sköna fredag!


Idag slutade jag extra tidigt, redan vid lunch halv 12 eftersom jag skulle till optikern. Till en ortoptist för att kolla min skelning. Det visade sig att jag är närsynt samt har en dolt skelning som gör att jag har en dålig samsyn. Mina ögon har svårt att samarbeta helt enkelt. Så jag kommer att få glasögon, något jag verkligen inte vill ha. Men sånt är livet. Och det som är positivt är att ortoptisten sa att jag bör kunna använda bara linser om ca två år. Så nu blir det ut och leta ett par bågar som jag trivs någorlunda med i alla fall.

Efter optikern åkte jag in en sväng på stan för att bland annat gå till Vero Moda för att kolla om de hade en likadan kjol som jag köpte förra helgen eftersom en söm var trasig i den jag fick tag på. Det hade de inte, men jag fick 50 kr tillbaka i handen i rabatt, vilket jag blev nöjd med :) Såhär ser kjolen ut, och såhär ser klänningen ut som jag köpte i samma veva:

   

Idag på stan fick jag med mig lite smått och gott också. Köpte bland annat denna ansiktsrengöring från Dermalogica, Ultracalming cleanser och dessa jordgubbar från Hötorget:

    

Slank även med ljusrosa tulpaner samt vita liljor :) Nu ska vi snart dela på en pizza och gott salladsbröd och kika på Talang 2008. Hoppas att ni har en bra fredagskväll!

PS: Idag kom förresten en av våra hästar Tosca du Ling tvåa på V65 på Rättvik och tjänade 18 000 kr, duktiga häst!


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Grattis till Toscas 2:a plats!!

2008-04-20 @ 15:15:14
Postat av: Mia

Sandrah: Tack så mycket :)

2008-04-20 @ 20:15:55
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0