Trevlig lördag men med brist på sol!


Vaknade redan klockan sju imorse eftersom solen sken utanför och det var alldeles ljust i sovrummet. Gick upp och tittade på ett avsnitt One Tree Hill (som vanligt, jag ska sluta tjata om det) och åt frukost. Sedan gjorde jag mig iordning och det blev invigning av min nya svarta kjol och till det ett svart linne och gula leggings. Testade först med gul tröja också, men då såg jag ut som en liten kyckling så det fick bli svart istället.

Åkte och hämtade upp Niklas på Kungsholmen och sedan åkte vi vidare till Plantagen. Där köpte jag en lite tomatplanta att ha på balkongen så småningom, samt några fröpåsar som jag ska plantera själv. Det blev dill, luktärt, sockerärt, ruccola och mynta. Sedan köpte jag en fuchia också men den är redan vuxen :)

Jag har aldrig sått någonting förut, men Niklas har övertygat mig att det är roligt, så jag blev sugen på att testa. Jag älskar ju blommor, så varför inte :)

Efter Plantagen följde jag med mamma, pappa, min halvsyster och hennes kille och åt på Ciao Ciao vid Vanadisplan. Jag åt Canneloni med kycklingfärs och så blev det vitlöksbröd till efterrätt. Sedan var jag så mätt att jag skippade efterrätten, vilket inte hör till vanligheterna :)

Nu sitter vi och tittar på V75 som sänder direkt från Åby och senare hade jag tänkt åka till Dina. Vi får se om jag orkar med det eller om jag tar det imorgon. De hade ju sagt innan helgen att helgen skulle bli kanonfin med sol, men idag har det bara varit mulet och det var inget bra val att ta kjol idag, det blev kallt!

Nu hoppas jag att solen lyser extra starkt imorgon när den håller sig borta idag!


Kommentarer
Postat av: Katta

Låter som en mysig dag! Coolt med gula leggins... Har du ingen bild för det låter riktigt snyggt!?

Fan. Har letat genom hela Örebro efter den där jäkla klänningen från Vero Moda. Såååå snygg! Love färgen. Lucky you säger jag bara!

Ps. Tack för grattishälsningen!!

2008-04-19 @ 18:51:49
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se
Postat av: Mia

Katta: Har tyvärr ingen bild, jag är lite för dålig med kameran när det gäller att fota mig själv :)

Ja färgen är verkligen fin! Verkligen somrig! Jag hittade den i Gävle faktiskt när jag var där, har inte sett den här i Stockholm. Fanns faktiskt många kvar i Gävle när jag köpte min.

Såg ut som att du hade en väldigt bra födelsedag förresten :) Du som gillar BUS, har du provat den där nya från L´oreal (tror jag det är) som man bara behöver spraya på och inte smörja ut?

2008-04-19 @ 21:55:55
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0