Älsklingen är galen


Det har blivit lite dåligt med bloggande på sistone. Har inte riktigt vetat vad jag ska skriva om och har inte haft så mycket energi heller, eller tid :)

Idag har solen strålat hela dagen, underbart! Och att det dessutom varit fredag har inte gjort saken sämre! Var dock väldigt rörigt på jobbet med mycket att göra, så jag blev helt yr av allt, så det var helt klart skönt att få åka hem idag. Nästa vecka blir inte rolig, dels så ska vi ta tag i ett av gemensamhetsköken och röja upp där, och sedan ska vi dela ut hyresgästenkäten på onsdag kväll. Från halv sex och framåt tills vi blir klara. Vi är tre stycken som ska dela ut enkäter i 500 lägenheter. Vi ska dessutom knacka på varje dörr och läsa upp en harrang om hyresgästen öppnar. Kul, njae! Kommer att kännas ganska tjatigt :)

Idag direkt efter jobbet tog jag och älsklingen en promenad ner till Årstaviken och matade fåglarna. Det var både änder, kanadagäss, två vackra svanar och två söta helsvarta små fåglar med vitt huvud som jag inte vet vad heter där. Svanar är verkligen så vackra, men oj vad stora de är! Det var bara att mata dem hela tiden, för när de inte hade mat tittade de på oss och väste. Då blev man nästan lite rädd :)

Sedan handlade vi och nu har jag precis bakat klart. Det blev tekakor precis som sist, men den här gången hade jag enbart i linfrön och skippade solrosfröna. Tycker nästan att det blev bättre. Så nu till kvällen har vi ätit nybakta tekakor, inte helt fel. Jag åt kräm och älsklingen tyckte att man lika gärna kunde äta chokladpudding med mjölk till. Han jämförde kräm med chokladpudding och jag skrattade gott åt honom. Tycker ni som han eller tycker ni att det är lika galet som jag tycker?

Nu blir det troligtvis soffan resten av kvällen, det behöver man efter en lång vecka.

image222

Så himla söt!


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Haha, jag är nog beredd att hålla med om chokladpuddingen! Dels för att jag älskar det och för att det ju faktiskt är lika sött och sliskigt som kräm :) hihi

2008-02-29 @ 20:27:11
Postat av: Mia

Sandrah: Men man kan väl inte äta tekaka med ost och chokladpudding samtidigt? Såsom man gör med tekaka och kräm? :) Anders är dock nöjd här bredvid ;)

2008-02-29 @ 20:39:38
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Sandrah

Det verkar vara uppenbart att man kan haha. Fast får jag välja dricker jag nog te och äter tekaka, och så tar jag puddingen till efterrätt - utan mjölk :D

2008-03-01 @ 01:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0