Civilpolis


Imorse på väg till jobbet hände en olustig grej. Jag kom körandes i ytterfilen, lite för fort för att klara bli-av-med-körkortet-gränsen. Ligger ganska nära den framförvarande bilen. Helt plötsligt ser jag blåljus tändas i bakrutan på bilen framför och jag hinner tänka att "Nu är det kört!". Jag slänger mig givetvis på bromsen och som tur är slår blåljusen av efter några sekunder och dessutom hinner stopljuset slå om, så civilpolisen hinner åka och jag blir tvungen att stanna. Jag är helt säker på att polisen kommer att vänta på mig längre fram, men jag klarade mig tack gode Gud!

Jag var helt skakis efteråt och kunde knappt hålla ner kopplingen. Man får förmoda att det var en civilpolis som var snäll och bara markerade att jag körde för nära och för fort. Eller så var det bara någon som hade roligt och ville skrämmas, men det tror jag faktiskt inte. Jag hade nog en riktig TUR! T A C K!!

Jag skulle aldrig klara mig utan körkort, då skulle jag få göra mig av med hästen osv, det skulle aldrig gå. Så usch, jag får verkligen inte köra över 30 km för fort igen!

Civilpoliser är luriga!

image212


Kommentarer
Postat av: Erika

Lucky U. Det är inget vidare att bli stoppad av civiler

2008-02-14 @ 09:16:35
URL: http://yummiemummie.blogg.se
Postat av: Mia

Erika: Nej verkligen inte, fy sjutton! Hoppas bara att de inte hade en kamera och knäppte kort på mig och att jag får ett otrevligt brev med posten...

2008-02-14 @ 09:32:09
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Vidarjennie

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2009-03-06 @ 11:30:46
URL: http://vidarjennie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0