Helgen

Nu har snart återigen en helg gått och här kommer en liten sammanfattning av min helg.

Festen i fredags var verkligen trevlig och jag träffade en hel del bekanta ansikten från Karlstad-tiden. Mycket trevligt! Det kändes lite som om man var tillbaka i studentlivet, vilket jag gärna skulle vilja vara. Det är lustigt det där, när jag väl pluggade så kändes det inte särskilt speciellt, utan det blev ju vardag det med, studentlivet. Men nu när man är tillbaka i "verkliga" livet igen med 8-5 jobb och knappt tid eller ork att umgås, då saknar man det verkligen. Studentlivet var ju i stort sett ett enda stort umgänge. Me like! Skulle absolut inte ha något emot att studera igen. Men med livet jag har nu, med lägenhet i Stockholm och hästar, det skulle aldrig fungera. Tyvärr.

Lördagen spenderades med mamma och pappa då dom var i Stockholm på besök. Vi började med att åka till det nyöppnade Blomsterlandet i Nacka där jag köpte vackra lila tulpaner, 4 stycken jättefina vita Sankt Paula och två stycken andra vita blommor att ha i köksfönstret. Tror att de heter våreld eller något åt det hållet.

Här är de vackra tulpanerna, de bryter av så fint mot allt det vita.

image173

Efter blommorna fortsatte vi mot Sickla där vi åt god mat. Jag åt en supergod pasta som jag definitivt kommer att äta igen. Har även tipsat älsklingen om att prova samma sak. Mums! Fick även två stycken tröjor av snälla mamma från Gina Tricot, tror att jag ska ha på mig den ena imorgon på jobbet. Kanske blir en dagens då, vem vet. Håller i alla fall på att ladda batteriet till kameran i detta nu :) Snälla pappa betalade förresten för blommorna, hihi! På kvällen åt vi varma mackor och kikade på Göta Kanal.

Imorse åt vi supergod frukost med färska frallor och Drömyoggi och efter att mamma, pappa och Cookie åkt hem åkte jag till stallet. En ridtur i solskenet och lite pyssel i stallet, och nu är jag tillbaka hemma.

Vad roligt förresten att Opal Viking var jätteduktig tvåa i Prix d' Amerique! Grattis!

Nu håller jag tummarna för att det går bra för Sara och hennes Surfinia idag på Solvalla!

image174




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0