Outsiders

Idag åkte jag till stallet direkt efter jobbet och tittade till Dina. Allt verkade bra med henne, men däremot inte med en annan häst i stallet som låg ner när jag kom. Trots att jag fick henne att resa sig så la hon sig ner igen direkt, detta hände flera gånger, så jag kände att jag var tvungen att ringa ägaren. Hon betedde sig lite som tecken på kolik, så jag vågade inte chansa att inte ringa. Verkade dock lugnare sedan, men ändå, om det hade hänt något och jag inte hade ringt så hade det känts fruktansvärt.

Åh vad jag saknar Cookie här hemma! Det var så tomt imorse när jag vaknade och inte världens sötaste hund låg bredvid och sträckte på sig. Men jag får träffa henne i helgen igen. Mamma sa att hon verkade tycka att det var skönt att komma hem igen. Såklart, hon kan knappast ha det bättre :)

Sitter och kikar på Outsiders och det handlar om sopletare som aldrig köper egna saker utan plockar både mat och annat ur soptunnor och containrar. Usch, jag skulle verkligen aldrig kunna göra så... ändå tycker jag att det är intresssant att sitta och titta på.

Men jag tänkte faktiskt på det här om dagen. Det är sån tur att alla är så olika som vi är, annars hade vi aldrig haft den här utvecklingen som vi har i världen. Alla har sina goda sidor och bidrar med något... ♥

image150

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tur att hästen bättrade sig. Kolik är som sagt inte alls kul... Man tar ju oftast ganska lätt på det, att det bara är att ut och gå så blir det bättre. Men oftast så är det ju värre än så.
Förstår att det känns tomt utan den urgulliga vovven! Du får skaffa en egen! ;)

2008-01-07 @ 21:30:30
URL: http://angies.blogg.se
Postat av: Mia

Angelica: Jag vet faktiskt inte hur det gick med hästen, men det verkade lugnare när jag åkte därifrån, men jag var inte där särskilt länge alls. Men ägaren kom dit precis när jag åkte, får höra med henne sen hur det gick. Jo jag vet, jag vill ha en egen hund, men inte i lägenhet känner jag, det känns inte rätt. Hade jag bott på landet och haft möjlighet med tanke på jobb osv, så hade jag skaffat en direkt :)

2008-01-08 @ 08:15:44
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0