Who let the dogs out?

Har precis kommit in från morgonpromenaden med Cookie. Jag blir så irriterad på att alla hundägare måste ha sina hundar lösa. Man kan inte gå någonstans förutom längs gatorna för att inte riskera att stöta på lösa hundar. Okej att man har sin hund lös om man har pli på hunden och att den kommer när husse eller matte ropar. Men det är inte många som verkar ha det måste jag säga.

Idag kom en lös hund springande rakt emot mig och Cookie. Matte ropade men brydde sig hunden? Inte det minsta. Dessutom var hon mer än 100 meter bort. Eftersom jag vet att Cookie kan vara lite reserverad mot vissa hundar, och i stort sett alla tikar, valde jag att lyfta upp henne. Då hoppade den andra hunden på både mig och Cookie och försökte nafsa efter henne. Jag blev tvungen att använda benet för att putta bort hunden.

Ska det behöva vara så att man måste gå längs gatan för att kunna rasta sin hund i lugn och ro utan att riskera att stöta på någon odresserad lös hund?

Skärpning hundägare!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag håller med dig fullt ut! Jag avskyr det där, har man inte pli på hunden så ska man inte ha den lös. I alla fall inte där man kan riskera att träffa på andra hundar... Och barn!

2008-01-02 @ 16:01:37
URL: http://angies.blogg.se
Postat av: Mia

Angelica: Skönt att i alla fall någon håller med :) Har du sådan pli på Nelly?

2008-01-02 @ 21:54:30
URL: http://kattenslilla.blogg.se
Postat av: Angelica

Njaa, joo, eftersom hon är den rädda typen så springer hon till mig när hon blir rädd. Så hon springer inte direkt fram till en hund så fort hon ser en. Men annars så lyssnar hon ganska bra, kommer när man ropar och så... (I alla fall ibland) Haha

2008-01-03 @ 21:31:52
URL: http://angies.blogg.se
Postat av: Mia

Angelica: Cookie är också den rädda typen, men ändå väldigt nyfiken på allt. När hon var hos oss i Stockholm första gången så kissade hon inte på mer än ett dygn eftersom hon inte kunde koppla av när vi var ute med henne. Minsta lilla ljud fick henne att hoppa till eller kika vad det var för något.. och det är ju några ljud här i Stockholm titt som tätt! :)

2008-01-04 @ 21:42:15
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0