Meckar-Mia


I fredags när jag var ute och körde Dina smällde det plötsligt till som ett pistolskott. Dina blev såklart jätterädd, men förnuftig som hon ändå är så blev hon kvar på samma ställe i alla fall. Hon kunde lika gärna ha skenat iväg med lite otur. Fick punktering på ena hjulet på vagnen och hade bara kört hälften av vad jag hade tänkt, men jag fick snällt vända hemåt. Tack och lov så hände det nära stallet så att jag slapp köra så långt utan luft i däcket.

Hade en ny slang i skåpet och började med att byta den. Hade svårt att få tillbaka däcket på fälgen och frågade hovslagaren om han kunde hjälpa mig. Givetvis stack han då hål i slangen igen, så det var bara till att börja om på nytt. Lagade hålet i slangen och till slut fick jag äntligen på däcket på fälgen. När jag satt på hjulet på vagnen igen och ska pumpa det sista, så märker jag att även däcket är sönder! Så idag har jag varit och köpt nytt däck och ny slang och imorgon måste jag fixa detta så att jag kan köra på torsdag igen. SUCK!

Vilket intressant inlägg för er som läser, stackare! Men jag var bara tvungen att berätta om mina meckar-talanger haha! Och skam den som ger sig, imorgon ska däcket dit! HAHA!

Nu är det bara tre jobbdagar kvar innan det är dags för två veckors semester, och GUD vad jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Anna

OJ, vad händig du är, imponerad! Synd bara att det visade sig att hela däcket var sönder i slutändan när du fixat slangen och allt, men hoppas att det gick bra idag med det nya ;-) Ja vi får försöka hitta på något snart, denna vecka ser tyvärr tight ut, mina föräldrar kommer och stannar till mitten av nästa vecka.. annars får vi ta det när vi är tillbaka igen från vår lilla tripp. Vi hörs! Nu ska jag laga middag! Kraaaam

2008-07-09 @ 18:43:30
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Åh, det där är ett av mina såna där skräckscenarion som man har - att däcket ska smälla. Sicken tur att allt gick bra för dig! Det kunde, som du säger, lika gärna slutat med skentur. Vet du vad som hände eller var det bara ett gammalt däck? Skönt att Dina var snäll!

2008-07-09 @ 20:11:17
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Mia

Anna: Haha, händig vet jag inte, men jag gör det i alla fall :) Vad roligt med besök av dina föräldrar, det är så mysigt tycker jag! Ni kommer säkert att få toppendagar tillsammans. De sa på TV imorse att vädret skulle bli bättre i nästa vecka, så det får vi verkligen hoppas när både du och jag får semester :) KRAM!



Sandrah: Däcket är kanske inte jättegammalt, men kvaliteten är nog inte den bästa. Så jag antar att däcket gick sönder först och sedan slangen direkt i samma veva. Men nu är det bytt i alla fall, så nu vill jag slippa krångel på ett tag :) Ja Dina är snäll hon :)

2008-07-10 @ 11:20:03
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0