Bilinbrott


Igår åkte jag till golfrangen precis innan de stängde för att slå lite golf och träna lite puttning innan jag skulle åka och hämta älsklingen vid tåget. Hann inte var där mer än 30 minuter innan en kvinna kommer fram till mig och frågar om jag äger en grön Skoda. Ja säger jag och det visar sig att någon har slagit in passagerarrutan och tagit min väska. Jag blir så fruktansvärt förbannad och ledsen! Visst jag får skylla mig själv som hade väskan synlig, det erkänner jag. Men i brådskan tänkte jag inte längre än näsan räckte.

Det var en till bil som också blev drabbad. Det konstiga är att inte larmet på min bil gick igång! Om larmet inte ens går igång när någon slår in rutan, när går det då igång? RIktigt dåligt tycker jag! Tur i oturen så tog de "bara" min väska med alla kort, såsom Visa-kort, Mastercard, körkort, Ica-kort, Coop-kort och hästägarekort. Jag hade dessutom presentkort på Gina Tricot som låg i väskan med ett värde av ca 800 kr. Dessutom låg i stort sett alla mina Juicy Tubes i väskan (och de är ju inte heller gratis). Även en Winnerbäck-skiva fick de med sig... :(

Tack gode gud så hade de lämnat hemnycklarna som låg precis bredvid väskan. De hade dessutom lämnat GPSen och hade inte ens tittat i handskfacket eller ett annat litet fack där min handdator låg. Så tur i oturen ändå! Tänk om de hade tagit väskan och nycklarna och åkt raka vägen hem till oss och gjort inbrott där också. Fy sjutton vad hemskt!

Det känns lite obehagligt såhär att de har mitt legg osv, men jag hoppas att det "bara" var pengar de var ute efter. Dessutom runt 23-tiden igår ringde min mobil från ett 073-nummer men det ringde bara en kort stund, sen la personen på. Jag ringde upp och då svarade en utlänning att han hade ringt fel och skulle till sin kompis. Sedan 15 minuter senare så ringde samma nummer igen och då svarar Anders istället. Lite kusligt tycker jag och jag kan inte låta bli att tro att han har något med inbrottet att göra. Men jag kanske bara är paranoid.

Jag har i alla fall lärt mig av misstaget och kommer i fortsättningen inte att lämna något synligt i bilen. Tänk på det ni andra där ute också, för det är verkligen inte roligt när något sånt här händer :(

Kommentarer
Postat av: Louise

Men fy va arg jag hade blivit. Och visst var det tur i oturen att de bara tog din väska. Med ack så värdefulla saker i..... Skickar över en kram till dig!

2008-06-01 @ 19:08:04
URL: http://louisech79.blogspot.com
Postat av: Angelica

Usch! Inte kul med inbrott, det känns så konstigt att veta att någon har vart och rotat i ens "privatliv" på nåt vis. Hoppas det inte blir nåt mer, och läskigt med samtalen.

Kram

2008-06-01 @ 20:55:20
URL: http://angies.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men åh.. din stackare! Fy vad tråkigt..

Hoppas det ordnar sig med alla kort och så,,

Kram på dej!

2008-06-01 @ 22:32:25
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Sandrah

My USCH! Va hemskt! GUd vilken tur att de inte tog hemnycklarna...Men vilka fräcka människor att ens göra något sånt. Stackare... tröstkramar...

2008-06-02 @ 16:22:43
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha.. kunde ha varit lyxigt, men sån tur hade jag inte! Det var nämligen jobb som vanligt idag och ledig igår! ;-)

Hoppas du har haft en bra dag!

Kram!

2008-06-02 @ 21:11:15
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Mia

Louise: Ja, tur i oturen, men ändå :( Roligt att du har hittat tillbaka, har saknat dina små kommentarer :)



Angelica: Ja precis, så känner jag också. Men än så länge har det inte blivit något mer. PEPPAR PEPPAR! Men läskigt är det...



Sandrah: Ja jag vet, jag och Anders ska ta oss till rangen och kika någon lördag kväll och se om det händer igen. Skulle vara så roligt att få fast dem!



Emelie: Aha haha, jag läste visst en dag för sent hahaha! :) Kram!

2008-06-05 @ 11:55:03
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0