Lägesrapport från midsommarhelgen


Då är snart midsommarhelgen och tillika långhelgen över. Trist såklart men helgen har varit bra, så det är okej ändå :) Nu är det tre veckor kvar till min semester, så det är bara att hålla ut hihi!

Tidigt på midsommarafton styrde vi kosan mot Sandviken och mina föräldrar. Midsommarafton blev en lugn tillställning som innehåll mycket god mat, jordgubbstårta, trevligt sällskap, en golfrunda, en powernap samt lite Buzz! Under lördagen åkte jag, älsklingen, mamma och pappa samt lilla Cookie till Borlänge och älsklingens föräldrars sommarstuga där de även bor hela sommaren. Eftersom de också har skaffat en söt liten hund så var vi nyfikna på hur Cookie och Tyko (som deras hund heter) skulle gå ihop. Det gick jättebra och de var litegranna som ler- och långhalm :)

Under lördagen var vi även i Rättvik för att titta på vår ena häst Tosca du Ling som startade i ett lopp med 100 000 kr i första pris. Hon var jätteduktig och slutade trea och blev 25 000 kr rikare. Mycket roligt! Vi hade tänkt åka tillbaka till Stockholm redan på kvällen, men då jag kom på att jag glömt min mobilladdare hemma hos mamma och pappa så åkte vi tillbaka till dem och åt våfflor och stannade över natten.

Imorse vid niotiden åkte vi istället mot Stockholm och det var nog ett smart drag. Jag sover så skönt hemma hos mamma och pappa eftersom allt är så tyst och stilla där.

Ikväll är älsklingen iväg och jobbar medan jag har beslutsångest över vad jag ska se på TV. Antingen Leagally Blonde eller matchen mellan Italien och Spanien. Men det lutar åt ett jag flippar lite emellan båda :)

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Glad midsommar lite i efterhand:)

KRAM

2008-06-22 @ 20:24:05
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mia

Madeleine: Tack detsamma tjejen! Hur går det med golfen förresten? Har du anmält dig till någon kurs? Kram!

2008-06-22 @ 20:33:08
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Såg inte ditt meddelande om msn först nu. Vad synd att du inte kan på torsdag för fredag och helgen kan inte jag.. Då får vi kanske ta bion nästa vecka då? Bio i Sickla låter ju kanon, nära och bra ;-) Ha en skön dag så hörs vi igen! Kraaaam

2008-06-23 @ 10:46:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack, jag är supernöjd med ringarna och som du skriver så är det ju ganska viktigt eftersom de ska man ju förhoppningsvis ha hela livet =) Söndag em/kväll skulle kanske gå, vi kan ju sikta in oss på det, för man vill ju gärna se filmen så snabbt som möjligt. Oj 100 kr för bara en film, ja det var dyrt i Enköping kostade det alltid 65 kr, det är BILLIGT däremot ;-) Ska vi sikta in oss på Sickla eller vad passar dig? Kram

2008-06-23 @ 12:42:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad bra att Sickla passar dig också, så slipper någon av oss att åka långt. Då bestämmer vi Söndag, så får vi se vilken tid det blir, går ju bara att se tiderna fram t o m torsdag än så länge på SF´s sida =) Vad kul då ses vi ju alldeles snart jue! KRAMIS

2008-06-23 @ 15:04:46
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0