Långledigt


Tjoho! LÅNGLEDIGT! Vad skönt! Har jag förresten berättat att jag fick en bok av mina "vänner" när jag fyllde år. Den heter "Hej Lättja" och handlar om hur man gör för att göra så lite som möjligt på jobbet. Kan inte förstå varför de tycker att den passar mig :)

image229

Trist att vintern kom tillbaka såhär lagom till påsk. Jag hade sett fram emot lata dagar med sol och ren asfalt och inte detta. Men å andra sidan kanske man inte ska klaga med tanke på hur det verkar se ut neråt landet. Hualigen!

Idag när jag kom hem ifrån jobbet och var något deprimerad eftersom jag fått veta att en av tre i vår lilla grupp ska vara sjukskriven i två veckor, vilket betyder mer jobb för mig. Men den tanken försvann fortare än kvickt när jag såg att älsklingen gett mig hela TVÅ påskägg! Så himla söt! Ett sött hjärta med kolasnören som låg som ett fågelbo till en liten hare och kyckling i marsipan, samt en söt liten sockerkatt. Bild kommer senare... Det andra påskägget var fyllt med Rollo-kolor. Älsklingen har koll på vad jag gillar :)

Ikväll blir det en lugn kväll i soffan med lite digestivekex och ost och imorgon bär det av mot Dalarna.

Hoppas att ni har en jättemysig skärtorsdag!



Kommentarer
Postat av: Louise

Glad påsk!

2008-03-24 @ 09:27:59
URL: http://louisech79.blogspot.com
Postat av: Mia

Louise: Tack detsamma! :)

2008-03-25 @ 09:53:41
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0