Mer sol, bort med snön!


Vad skönt med soool ute! Perfekt när det är stalldag och allt. Tyvärr har inte snön försvunnit tillräckligt mycket och eftersom hästen har sommarskor nu så kan jag nog inte göra så mycket ändå. Vi får se hur det ser ut på backen när jag kommer dit ut. Vill verkligen komma igång nu! Longerade Dina i tisdags på ridbanan i snön för att se om hon fortfarande var lika halt. Jag tyckte att det såg bättre ut men det var svårt att säga eftersom hon hela tiden försökte springa iväg och bocka eller stegra. Vet inte om hon hatar att bli longerad eller om hon bara var pigg och ville springa fortare än jag ville :) Hur som helst så tror jag att det blir en skrittur idag i snön om inte annat, mysigt!

Har förresten blivit rånad på en långhelg på grund av jobbet också. Den 2 maj har vi egentligen ledigt eftersom det är klämdag, men företaget hade glömt bort att det är en in- och utflyttningsdag då och nu har min chef tvingat mig att jobba. Mycket snopet och jag undrar verkligen om man egentligen kan göra så. Blä!

Är sugen på att shoppa lite nu såhär precis efter lönen, hihi. Vet inte riktigt vad jag vill ha, men en tur på stan skulle inte sitta fel. Kanske kan bli i helgen...

Igår var jag och ♥ på Solvalla och tittade på tävlingarna tillsammans med Rasmus och hans pappa. Väldigt trevligt även om jag inte vann något :) Tippade helt utan att kolla på odds eller kommentarer, ska jag göra fler gånger, det är ju då man kan vinna de stora pengarna om systemet går in. Och det vill jag vinna, stora pengar! Då skulle jag säga upp mig direkt haha!

image232
Solvalla - bäst på plats!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhh, jag vill också sätta på sommarskorna! Avskyr allt med broddar och sånt... Jag måste sko om någon vecka, och jag hoppas verkligen att det tinar upp så att man kan byta skor då.

2008-03-27 @ 14:45:48
URL: http://angies.blogg.se
Postat av: Sandrah

De brukar busa när man ska longera;-)Fast jag har iof slutat med det eftersom det sliter så på bakknäna, men nån gång ibland kan jag göra det på de hästarna som inte har problem. Men det är mest för jag själv är lat då och inte orkar göra annat haha....:) Hoppas också snön hinner försvinna nu innan det blir dax för skoning......grrrr

2008-03-27 @ 23:52:04
Postat av: Anonym

Angelica: Ja och ni har så att ni inte får ha broddar på i bak ute i hagen också va? Det skulle jag aldrig palla med, och aldrig gå med på heller tror jag... Sommarskor is the shit :)

Sandrah: Haha, ja Dina piper alltid till och sedan gör hon sina ryck :) Jag longerar ju nu bara i några varv för att se om hon är halt eller inte, annars gör jag det aldrig.

2008-03-29 @ 09:18:59
Postat av: Angelica

Nej, precis... Vi fick en broddsparkad häst i höstas och efter det fick vi broddförbud. Det är väldigt jobbigt att byta broddar hela tiden, men det är ju så när man står i ett stort stall, man får anpassa sig. Man vänjer sig oxå.

2008-03-29 @ 10:58:29
URL: http://angies.blogg.se
Postat av: Mia

Ja jag vet hur det är, i stallet jag står i är det 29 hästar. Men jag får hellre en broddspark än en fläkning, usch... Så jag tror att efter att ni har fått en fläkning (hoppas att ni inte får det såklart), så får ni nog ha broddar :)

2008-03-29 @ 19:10:50
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0