Räkna steg


Igår hade jag min stegräknare på mig på jobbet och jag fick ihop hela 8,14 km som jag gick, det är inte helt fel :) Skönt att veta att jag rör på mig så pass mycket trots att jag inte tränar ett endaste dugg. Idag har jag dem på mig igen så får vi se vad det blir, jag måste prova några dagar för att se att det inte bara var en engångsföreteelse igår haha! Det sägs ju att man ska gå ca 10 000 steg per dag, och 8 kilometer med 0,7 meter långa steg, ger ca 11 400 steg. Ha! Sedan gick jag ju dessutom mer hemma, men jag tog av mig den direkt när jag kom hem.

Igår var jag äntligen till Synsam och beställde mina glasögon, de ska vara klara den 22 maj om allt går som det ska. Ska bli spännande att se hur det kommer att påverka mig, med tanke på att jag känner mig ostadig ganska ofta som det är nu. Dock gällde givetvis den där rabatten på 40% inte de bågar som jag hade bestämt. ARGH! Jag blev så besviken, 1200 kr är ändå 1200 kr.

Idag efter jobbet blir det en sväng till golfrangen igen. Kursledaren sa att vi gärna skulle träna varje dag och eftersom jag hoppade över igår är det absolut dags idag :) Roligt är det, men väldigt mycket att tänka på. Efter golfen ska jag ta med mig älsklingen och lilla Cookie till stallet och där ska vi gå en promenad tillsammans i solen med Dina.

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj vad du knatar! ,-)
vad jobbar du med egentligen?
kram

2008-05-09 @ 20:10:57
URL: http://emmi82.blogg.se
Postat av: Mia

Emelie: Jag jobbar med att hyra ut studentbostäder. Och nu när vår fastighetsskötare är sjukskriven så får jag även sköta alla besiktningar osv, och då blir det en hel del traskande :) Idag visar stegräknaren 10,46 kilometer :) Vart är det du bor någonstans? Kram!

2008-05-09 @ 20:15:34
URL: http://kattenslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0