Brödbak


Älsklingen är iväg på bio med en kompis och själv har jag ägnat mig åt brödbak efter jobbet. Åt ett så gott mörkt bröd på Gotland och det är samma bröd jag har gett mig sjutton på att baka. Dock har jag en tendens att misslyckas med allt bak, och brödet står fortfarande inne i ugnen, typ 1,40 timmar senare... Hmmm... Det stod att brödet skulle vara inne i ugnen i 1 timme i 175 grader. Tror jag i alla fall, hahaha! För jag skrev av ingredienserna i brödet, men inte hur man skulle göra, oops! Så jag har gått på mitt eminenta minne, men det verkar inte direkt stämma =)

Vi får hoppas att brödet för en gångs skull blir gott när det väl är klart! När jag blandade ihop alla ingredienser såg smeten helt grå ut, men nu såhär efter en tid i ugn så har i alla fall färgen rättat till sig lite :) Jag hoppas på det bästa, som alltid när det gäller bakning hehe.

Nej nu ska jag titta till brödet igen!

Måste förresten berätta när vi var på bio i helgen. Då köpte älsklingen Läkerol och Salmiak istället för popcorn som alla andra. Då frågade kassörskan om han var förkyld, hahaha!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ha, ha.. ja det hade nog slutat med en och annan bula! ;-)

Kram

ps. hoppas brödet blev gott!

2008-09-02 @ 21:06:50
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Mia

Emelie: Haha, ja men till slut hade man nog lärt sig får man hoppas. Om inte bulorna gjort för mycket skada haha! Jag hoppas också att brödet blir gott, men jag är ytterst tveksam =) Kram!

2008-09-02 @ 21:35:30
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0