Kurs och mysig kväll


Idag har jag varit på kurs hela dagen ute vid vackra Sundby Gård. Jag gillar kurser, det är skönt att komma ifrån jobbet och göra något annat och man får alltid god mat och gott fika. Kursen idag var en miljökurs och man lärde sig mycket matnyttigt och jag fick mig en hel del tankeställare. Som till exempel att det går åt 10 000 liter vatten för att producera ett par jeans. Helt sjukt enligt mig! Och varje person i Sverige gör av med ungefär 220-300 liter per dag! Samma mått i Bangladesh är 5 liter per person. Vi har det bra som bor i Sverige!

Sedan fick jag också nys om den här lilla prylen:


Det är en solcellsladdare till bland annat mobiltelefonen eller din Ipod. Väldigt smart tycker jag, och den kan man köpa här om man vill :) CoolStuff har även en hel del andra roliga prylar :)

Ikväll ska vi hem till Niklas och Emma för lite sockerkaksbak, Buzz och Idol och ha det allmänt mysigt.


Här har jag suttit hela dagen idag, det är så vackert!

Hoppas att ni får en bra kväll, snart är det fredag igen! :)

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Malin S

Skoj med Buzz ! Vilka ämnen är det ni kör ? Jag är sugen på något nytt, har hollywood quiz, big quiz och music quiz.

2008-09-05 @ 23:38:20
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilket mysigt ställe=) Måste ha varit en bra dag där!

Trevlig helg till dig tjejen. KRAM

2008-09-06 @ 08:54:06
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Mia

Malin S: Ja visst är det roligt! I torsdags körde vi till PS3, jag vet inte vad det heter. Men vi har PS2 och då har vi Mega Quiz tror jag. Hollywood och Music quiz låter roligt! Kram!



Madeleine: Ja det är kanon när vi får ha kurser där, det är så vackert! Kram!

2008-09-07 @ 14:26:23
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0