Min påsk!


Påsken i år har varit otroligt angenäm! Underbart väder, många och långa promenader med glada hundar, lata dagar ute i en solstol tillsammans med familjen, god mat, fina vänner samt en häst som startade på V75 och blev trea. Kan inte bli mycket bättre än så.

Påsken har som synes på bilderna innehållit mycket hundar, de är så rara och söta att man inte kan bli annat än glad av dem!! Under en av promenaderna hände dock något läskigt. Vi hittade en padda som satt mitt på grusvägen, och ovetandes lät vi hundarna nosa på paddan. Kompis nosade mest och noggrannast och det dröjde inte många sekunder efter att han gjort det förrän han började ruska på huvudet och det bara rann fradga ur hans mun. Jag blev såklart jätterädd att han på något vis blivit förgiftad, men som tur var gick det över ganska snart. När jag kom hem googlade jag och det visade sig att Kompis råkat ut för en lindrig paddförgiftning. Så nu vet jag att man ska hålla hundarna borta från paddorna!


Kompis i bilen på väg hem till sin tjej Cookie

 
 
Några bilder på väg hem till mina föräldrar under skärtorsdagen. Bilderna är tagna vid samma tillfälle, märkligt väder minst sagt. Alla andra dagar var det dock strålande sol!

 
Cookie vilar efter en hektisk dag med lek och bus och Kompis använde mina trosor som huvudkudde haha.

 

Bästa kompisar!

 
Två trötta hundar vilar i solen. Kompis ligger på matskålen för att vara säker på att den inte fylls på utan hans vetskap =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder!! Verkar som ni har haft en skön påsk! Och vad söta "rufsentufsarna" är! Snacka om äktenskapstycke ;-)

Kram på dig!

2009-04-14 @ 23:04:16
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

guuu sicka små gosar :-)



KRAM

2009-04-15 @ 17:56:17
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Hemma hos Katta

Gud vad läskigt det där lät med paddan. Skulle blivit livrädd men det var tur att han inte blev värre. Mycket man inte vet...



Ser ut som en helmysig påskhelg för er del. Sötaste hundarna! Kraam kraam

2009-04-16 @ 21:16:19
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilka sötisar,

djur förgyller livet!



hoppas du har en skön fredag

kram

2009-04-17 @ 18:17:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0